VÝVOJ AKTIVNĚ ŘÍZENÉ SEDAČKY ŘIDIČE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F08%3A%230000877" target="_blank" >RIV/46747885:24220/08:#0000877 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VÝVOJ AKTIVNĚ ŘÍZENÉ SEDAČKY ŘIDIČE
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsou popsány výsledky měření pasivní a aktivní sedačky řidiče. První měření byla provedena v hydro ? dynamické laboratoři. Použité budící signály byly jak umělé, např. ?Chirp? , tak i signály vypočtené z měření na nákladních automobilech, např. ?Tatra?. Závěry z měření provedených v laboratoři jsou: testovaná pasivní sedačka řidiče je téměř lineárním systémem, kdežto vyvíjená aktivní sedačka řidiče má výrazně nelineární charakter. Obě sedačky uvedených typů byly testovány též v kabině nákladního auta při jízdách po drahách testovacího polygonu (spol. Tatra v Kopřivnici) a i po veřejných vozovkách. Několik výsledků uvedených měření je uvedeno v příspěvku. Byly zjištěny velké rozdíly mezi měřeními provedenými v laboratoři a měřeními provedenými na nákladním automobilu. Vliv řidiče na měřená zrychlení sedačky je velmi významný.
Název v anglickém jazyce
DEVELOPMENT OF ACTIVELY CONTROLLED DRIVER?S SEAT
Popis výsledku anglicky
In the paper are described results of measurements on passive and active driver?s seats. The seats were measured in hydro ? dynamic laboratory at first. The exciting signals were artificial, e.g. ?Chirp? and signals computed from measurements on trucks,e.g. ?Tatra?. The conclusions of laboratory measurements are: the tested passive driver?s seat is practically linear system, but the developed active driver?s seat has strong nonlinear behaviour. The active and passive driver?s seats were tested also incabin of truck during the drive on roads of testing polygon (comp. Tatra in Kopřivnice) and on public roads as well. Some results of these measurements are presented in the paper. The measurements in laboratory and on truck are very different. Influenceof driver on acceleration measurements of seat is significant.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interaction of dynamic systems with surroundings and systems with feedbacks
ISBN
978-80-87012-15-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ústav termomechaniky AV ČR
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
25. 11. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—