Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VÝVOJ AKTIVNĚ ŘÍZENÉ SEDAČKY ŘIDIČE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F08%3A%230000877" target="_blank" >RIV/46747885:24220/08:#0000877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VÝVOJ AKTIVNĚ ŘÍZENÉ SEDAČKY ŘIDIČE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku jsou popsány výsledky měření pasivní a aktivní sedačky řidiče. První měření byla provedena v hydro ? dynamické laboratoři. Použité budící signály byly jak umělé, např. ?Chirp? , tak i signály vypočtené z měření na nákladních automobilech, např. ?Tatra?. Závěry z měření provedených v laboratoři jsou: testovaná pasivní sedačka řidiče je téměř lineárním systémem, kdežto vyvíjená aktivní sedačka řidiče má výrazně nelineární charakter. Obě sedačky uvedených typů byly testovány též v kabině nákladního auta při jízdách po drahách testovacího polygonu (spol. Tatra v Kopřivnici) a i po veřejných vozovkách. Několik výsledků uvedených měření je uvedeno v příspěvku. Byly zjištěny velké rozdíly mezi měřeními provedenými v laboratoři a měřeními provedenými na nákladním automobilu. Vliv řidiče na měřená zrychlení sedačky je velmi významný.

  • Název v anglickém jazyce

    DEVELOPMENT OF ACTIVELY CONTROLLED DRIVER?S SEAT

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper are described results of measurements on passive and active driver?s seats. The seats were measured in hydro ? dynamic laboratory at first. The exciting signals were artificial, e.g. ?Chirp? and signals computed from measurements on trucks,e.g. ?Tatra?. The conclusions of laboratory measurements are: the tested passive driver?s seat is practically linear system, but the developed active driver?s seat has strong nonlinear behaviour. The active and passive driver?s seats were tested also incabin of truck during the drive on roads of testing polygon (comp. Tatra in Kopřivnice) and on public roads as well. Some results of these measurements are presented in the paper. The measurements in laboratory and on truck are very different. Influenceof driver on acceleration measurements of seat is significant.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interaction of dynamic systems with surroundings and systems with feedbacks

  • ISBN

    978-80-87012-15-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ústav termomechaniky AV ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    25. 11. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku