Introduction of Neural Networks to Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F13%3A39896380" target="_blank" >RIV/00216275:25530/13:39896380 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Introduction of Neural Networks to Students
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the possibility of introducing artificial intelligence and especially artificial neural network methodology to students in interesting way. To be more specific, the artificial neural network is described through the design of non-player character?s (NPC) artificial intelligence in simple computer game. In the first paragraphs, the methodology of artificial neural networks is described in rather exoteric way through its comparison to biological nervous systems and neural cells. Then,the methodology is used to design a computer game NPC which can observe and learn the behavior of human player. A the end of the paper, the NPC behavior is tested and analyzed, as well as there is mentioned a feedback from students of several educationfacilities.
Název v anglickém jazyce
Introduction of Neural Networks to Students
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the possibility of introducing artificial intelligence and especially artificial neural network methodology to students in interesting way. To be more specific, the artificial neural network is described through the design of non-player character?s (NPC) artificial intelligence in simple computer game. In the first paragraphs, the methodology of artificial neural networks is described in rather exoteric way through its comparison to biological nervous systems and neural cells. Then,the methodology is used to design a computer game NPC which can observe and learn the behavior of human player. A the end of the paper, the NPC behavior is tested and analyzed, as well as there is mentioned a feedback from students of several educationfacilities.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
6-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—