Paper-based vs. AI computer-based test results
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F19%3AA20023WB" target="_blank" >RIV/61988987:17310/19:A20023WB - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5114044" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.5114044</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5114044" target="_blank" >10.1063/1.5114044</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Paper-based vs. AI computer-based test results
Popis výsledku v původním jazyce
The concept of this paper focuses on the area of testing university students while using tools of artificial intelligence. The sample set of students were students of the third year of bachelor studies of Applied Informatics and the test was focused on testing English: grammar, vocabulary, IT English. The introductory part describes current possible ways of testing students, mainly in paper- or computer-based tests. The paper-based method is the traditional one while the computer-based one can take advantage of modern tools of artificial intelligence, such as expert systems and neural networks. The core of this paper lies in the comparison of the results that are acquired from paper-based and computer-based testing which uses artificial intelligence tools. The final part envisages the most optimal ways of testing university students.
Název v anglickém jazyce
Paper-based vs. AI computer-based test results
Popis výsledku anglicky
The concept of this paper focuses on the area of testing university students while using tools of artificial intelligence. The sample set of students were students of the third year of bachelor studies of Applied Informatics and the test was focused on testing English: grammar, vocabulary, IT English. The introductory part describes current possible ways of testing students, mainly in paper- or computer-based tests. The paper-based method is the traditional one while the computer-based one can take advantage of modern tools of artificial intelligence, such as expert systems and neural networks. The core of this paper lies in the comparison of the results that are acquired from paper-based and computer-based testing which uses artificial intelligence tools. The final part envisages the most optimal ways of testing university students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
nternational Conference on Numerical Analysis and Applied Mathematics 2018
ISBN
978-073541854-7
ISSN
0094-243X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
American Institute of Physics
Místo vydání
Greece
Místo konání akce
Sheraton Rhodes ResortRhodes
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—