Model predictive control of trajectory tracking of differentially steered mobile robot
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F15%3A39900544" target="_blank" >RIV/00216275:25530/15:39900544 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-21206-7_8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-21206-7_8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-21206-7_8" target="_blank" >10.1007/978-3-319-21206-7_8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model predictive control of trajectory tracking of differentially steered mobile robot
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on trajectory tracking of differential drive mobile robot. The mathematical model of dynamics and kinematics of the mobile robot is considered, based on first principle approach. The dynamic behaviour of engines and chassis, couplingbetween engines and wheels and basic geometric dimensions are taken into consideration. Reference tracking of linear and angular velocities are achieved by model predictive control of supply voltage of both the drive motors by considering constraints oncontrolled variable, manipulated variable as well as state variables. Simulation results are provided to demonstrate the performance of proposed control strategy in MATLAB simulation environment.
Název v anglickém jazyce
Model predictive control of trajectory tracking of differentially steered mobile robot
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on trajectory tracking of differential drive mobile robot. The mathematical model of dynamics and kinematics of the mobile robot is considered, based on first principle approach. The dynamic behaviour of engines and chassis, couplingbetween engines and wheels and basic geometric dimensions are taken into consideration. Reference tracking of linear and angular velocities are achieved by model predictive control of supply voltage of both the drive motors by considering constraints oncontrolled variable, manipulated variable as well as state variables. Simulation results are provided to demonstrate the performance of proposed control strategy in MATLAB simulation environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Intelligent Data Analysis and Applications: Proceedings of the Second Euro-China Conference on Intelligent Data Analysis and Applications. ECC 2015
ISBN
978-3-319-21205-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
85-95
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
29. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000365130300008