Creating Assets as a Part of Tertiary Education of Technical Domains
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F16%3A39901218" target="_blank" >RIV/00216275:25530/16:39901218 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creating Assets as a Part of Tertiary Education of Technical Domains
Popis výsledku v původním jazyce
Game engines are becoming the forefront interest of modern-game developers. Budget savings caused by simplification of work with 3D graphics, physics, and event oriented scripting are benefits that may provide game studios with a competitive advantage. Because university education should reflect technological advances in the IT field, a concept was created on how to include Asset creation into the curriculum of tertiary education. The introductory part of the article is dedicated to Assets; it sums their principle, base benefits and practical use. The article focuses on the specifics of implementation of Asset-based education into the education process of key subjects, and monitors the results of these changes.
Název v anglickém jazyce
Creating Assets as a Part of Tertiary Education of Technical Domains
Popis výsledku anglicky
Game engines are becoming the forefront interest of modern-game developers. Budget savings caused by simplification of work with 3D graphics, physics, and event oriented scripting are benefits that may provide game studios with a competitive advantage. Because university education should reflect technological advances in the IT field, a concept was created on how to include Asset creation into the curriculum of tertiary education. The introductory part of the article is dedicated to Assets; it sums their principle, base benefits and practical use. The article focuses on the specifics of implementation of Asset-based education into the education process of key subjects, and monitors the results of these changes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mipro 2016 Proceedings
ISBN
978-953-233-087-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1078-1083
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Opatija
Datum konání akce
30. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—