Visualization of external resource usage via new type of heat map
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F17%3A39912031" target="_blank" >RIV/00216275:25530/17:39912031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2017.8319" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/asl.2017.8319</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2017.8319" target="_blank" >10.1166/asl.2017.8319</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visualization of external resource usage via new type of heat map
Popis výsledku v původním jazyce
Interactive visualization tools offer important support for understanding the scope and depth of the data set in various areas of human exploration. In this paper we present a new approach to visualize the use of external resources in the educational process. The proposed solution is based on real student monitoring, data analyzing, evaluating, and a new type of heat map constructing. The technical part of the proposed solution consists of a proprietary extension of web browser Chrome and external data storage. The new type of heat maps provide teachers a visual tool through which it is possible to simply display the range of additional information, which the student must obtain from other sources when learning the course.
Název v anglickém jazyce
Visualization of external resource usage via new type of heat map
Popis výsledku anglicky
Interactive visualization tools offer important support for understanding the scope and depth of the data set in various areas of human exploration. In this paper we present a new approach to visualize the use of external resources in the educational process. The proposed solution is based on real student monitoring, data analyzing, evaluating, and a new type of heat map constructing. The technical part of the proposed solution consists of a proprietary extension of web browser Chrome and external data storage. The new type of heat maps provide teachers a visual tool through which it is possible to simply display the range of additional information, which the student must obtain from other sources when learning the course.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advanced Science Letters
ISSN
1936-6612
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
3893-3896
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85023758527