Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visualization of external resource usage via new type of heat map

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F17%3A39912031" target="_blank" >RIV/00216275:25530/17:39912031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2017.8319" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/asl.2017.8319</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2017.8319" target="_blank" >10.1166/asl.2017.8319</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visualization of external resource usage via new type of heat map

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interactive visualization tools offer important support for understanding the scope and depth of the data set in various areas of human exploration. In this paper we present a new approach to visualize the use of external resources in the educational process. The proposed solution is based on real student monitoring, data analyzing, evaluating, and a new type of heat map constructing. The technical part of the proposed solution consists of a proprietary extension of web browser Chrome and external data storage. The new type of heat maps provide teachers a visual tool through which it is possible to simply display the range of additional information, which the student must obtain from other sources when learning the course.

  • Název v anglickém jazyce

    Visualization of external resource usage via new type of heat map

  • Popis výsledku anglicky

    Interactive visualization tools offer important support for understanding the scope and depth of the data set in various areas of human exploration. In this paper we present a new approach to visualize the use of external resources in the educational process. The proposed solution is based on real student monitoring, data analyzing, evaluating, and a new type of heat map constructing. The technical part of the proposed solution consists of a proprietary extension of web browser Chrome and external data storage. The new type of heat maps provide teachers a visual tool through which it is possible to simply display the range of additional information, which the student must obtain from other sources when learning the course.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advanced Science Letters

  • ISSN

    1936-6612

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    3893-3896

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85023758527