Desired Terminal State Concept in Model Predictive Control: A Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F19%3A39915188" target="_blank" >RIV/00216275:25530/19:39915188 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.hindawi.com/journals/jcse/2019/5208612/" target="_blank" >https://www.hindawi.com/journals/jcse/2019/5208612/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1155/2019/5208612" target="_blank" >10.1155/2019/5208612</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Desired Terminal State Concept in Model Predictive Control: A Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with an online optimization control method for dynamical processes called Model Predictive Control (MPC). It is a popular control method in industry and frequently treated in academic areas as well. The standard predictive controllers usually do not guarantee stability especially for the case of short horizons and large control error penalization. Terminal state is one way to ensure stability or at least increase the controller robustness. In the paper, deviation of the predicted terminal state from the desired terminal state is considered as one term of the cost function. Effect of the stability and control quality is demonstrated in the simulated experiments. The application area for online optimization methods is very broad including various logistics and transport problems. If the dynamics of the controlled processes cannot be neglected, the optimization problem must be solved not only for steady state but also for transient behaviour, e.g., by MPC.
Název v anglickém jazyce
Desired Terminal State Concept in Model Predictive Control: A Case Study
Popis výsledku anglicky
The paper deals with an online optimization control method for dynamical processes called Model Predictive Control (MPC). It is a popular control method in industry and frequently treated in academic areas as well. The standard predictive controllers usually do not guarantee stability especially for the case of short horizons and large control error penalization. Terminal state is one way to ensure stability or at least increase the controller robustness. In the paper, deviation of the predicted terminal state from the desired terminal state is considered as one term of the cost function. Effect of the stability and control quality is demonstrated in the simulated experiments. The application area for online optimization methods is very broad including various logistics and transport problems. If the dynamics of the controlled processes cannot be neglected, the optimization problem must be solved not only for steady state but also for transient behaviour, e.g., by MPC.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Control Science and Engineering
ISSN
1687-5249
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
8. květen 2019
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000468484200001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85066090075