Simulation-based rail traffic optimisations applying multicriterial evaluations of variants
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F19%3A39915381" target="_blank" >RIV/00216275:25530/19:39915381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/mendel.2019.1.139" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13164/mendel.2019.1.139</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/mendel.2019.1.139" target="_blank" >10.13164/mendel.2019.1.139</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation-based rail traffic optimisations applying multicriterial evaluations of variants
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution pays attention to assessing a selected method related to multicriterial evaluations of variants. That method is exploited for supporting automatized decision-making processes related to special operational situations, which emerge within rail traffic simulators. The relevant case study resolves an optimisation task related to minimizations of total increments of train delays within passenger railway stations. Different optimisation approaches are combined and exploited, and their consequences are investigated by means of numerous simulation experiments. The outcomes of those experiments are processed, and recommendations for the use of appropriate decision-making supports in rail simulators are formulated.
Název v anglickém jazyce
Simulation-based rail traffic optimisations applying multicriterial evaluations of variants
Popis výsledku anglicky
The contribution pays attention to assessing a selected method related to multicriterial evaluations of variants. That method is exploited for supporting automatized decision-making processes related to special operational situations, which emerge within rail traffic simulators. The relevant case study resolves an optimisation task related to minimizations of total increments of train delays within passenger railway stations. Different optimisation approaches are combined and exploited, and their consequences are investigated by means of numerous simulation experiments. The outcomes of those experiments are processed, and recommendations for the use of appropriate decision-making supports in rail simulators are formulated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mendel
ISBN
—
ISSN
1803-3814
e-ISSN
2571-3701
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
139-146
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 7. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—