Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Algorithm for Train Overtaking at Railway Stations within Railway Line Simulation Models with Parameter Fine-tuning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F21%3A39918141" target="_blank" >RIV/00216275:25530/21:39918141 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://transportmeans.ktu.edu/transport-means-2021/" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/transport-means-2021/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Algorithm for Train Overtaking at Railway Stations within Railway Line Simulation Models with Parameter Fine-tuning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a simulation model of a railway system it is also important, besides other crucial algorithms, to also have correct behaviour of train overtaking in stochastic conditions where train categories also play an important role. This problem is not being addressed satisfactorily nowadays in any simulation tool that is focused on railway traffic. In train overtaking at railway stations within simulation models of railway lines [2] an algorithm for more natural train overtaking has been described. The goal of this paper is to improve upon its performance by changing its single parameter configuration for a more flexible multi parameter configuration while still keeping it simple and intuitive. These new parameters allow to overtake stopped trains more aggressively and also to tweak how aggressive/conservative the algorithm is based on the kind of considered trains (e.g. all other things being equal a passenger train can be more likely to overtake a freight train than the other way around). In this paper is included a case study covering over 50 km of railway lines trough Pardubice that helps to assess this approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Algorithm for Train Overtaking at Railway Stations within Railway Line Simulation Models with Parameter Fine-tuning

  • Popis výsledku anglicky

    In a simulation model of a railway system it is also important, besides other crucial algorithms, to also have correct behaviour of train overtaking in stochastic conditions where train categories also play an important role. This problem is not being addressed satisfactorily nowadays in any simulation tool that is focused on railway traffic. In train overtaking at railway stations within simulation models of railway lines [2] an algorithm for more natural train overtaking has been described. The goal of this paper is to improve upon its performance by changing its single parameter configuration for a more flexible multi parameter configuration while still keeping it simple and intuitive. These new parameters allow to overtake stopped trains more aggressively and also to tweak how aggressive/conservative the algorithm is based on the kind of considered trains (e.g. all other things being equal a passenger train can be more likely to overtake a freight train than the other way around). In this paper is included a case study covering over 50 km of railway lines trough Pardubice that helps to assess this approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Means : proceedings of the international scientific conference

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

    2351-7034

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    666-671

  • Název nakladatele

    Kaunas University of Technology

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Online

  • Datum konání akce

    6. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku