Computer Simulation for Calculation of Expected Train Position at GNSS Signal Failure within a Railway Network Model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F21%3A39918160" target="_blank" >RIV/00216275:25530/21:39918160 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2021.emss.031" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2021.emss.031</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2021.emss.031" target="_blank" >10.46354/i3m.2021.emss.031</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computer Simulation for Calculation of Expected Train Position at GNSS Signal Failure within a Railway Network Model
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes the use of computer simulation for assessment of a rail vehicle in the GNSS signal failure situation in a railway network model. Attention is paid to a brief overview of the existing solutions in the field of rail vehicles localization on regional lines, and to the description of a multi-layer rail network model. The article further deals with identification of rail vehicles position within a railway infrastructure model with the use of the GNSS system focusing on regional lines. The last part introduces the experiments of assessment of future position of a rail vehicle in the GNSS signal failure.
Název v anglickém jazyce
Computer Simulation for Calculation of Expected Train Position at GNSS Signal Failure within a Railway Network Model
Popis výsledku anglicky
The article describes the use of computer simulation for assessment of a rail vehicle in the GNSS signal failure situation in a railway network model. Attention is paid to a brief overview of the existing solutions in the field of rail vehicles localization on regional lines, and to the description of a multi-layer rail network model. The article further deals with identification of rail vehicles position within a railway infrastructure model with the use of the GNSS system focusing on regional lines. The last part introduces the experiments of assessment of future position of a rail vehicle in the GNSS signal failure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 33rd European Modeling & Simulation Symposium (EMSS 2021)
ISBN
978-88-85741-57-7
ISSN
2724-0029
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
224-229
Název nakladatele
CAL-TEK SRL
Místo vydání
Rende
Místo konání akce
ONLINE
Datum konání akce
15. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—