Nové možnosti protipožární ochrany stěn tunelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F06%3APU61967" target="_blank" >RIV/00216305:26110/06:PU61967 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New possibilities of fire protection of tunnel walls
Popis výsledku v původním jazyce
Underground constructions such as tunnels and subways are becoming more significant nowadays. Therefore it is important to pay attention for their designing with respect to the serviceability and durability. One of important and still actual problems inunderground constructions is fire protection. If fire occurs for example in road tunnel, the temperature rises immediately, mainly due to chimney effect, up to 1000 - 1200 C. Such high temperatures cause an undesirable fast degradation of concrete made ffrom Portland cement, connected with compressive strength decrease, cracking and spalling. This paper deals with a possibility of subsidiary fire protection (for example with wall covering) using a material based on alkali-activated slag. This material is more resistant against high temperatures, especially against shock loading, than Portland cement concretes. In the experiments we examined and compared the behaviour and properties of concrete specimens made from Portland cement and alk
Název v anglickém jazyce
New possibilities of fire protection of tunnel walls
Popis výsledku anglicky
Underground constructions such as tunnels and subways are becoming more significant nowadays. Therefore it is important to pay attention for their designing with respect to the serviceability and durability. One of important and still actual problems inunderground constructions is fire protection. If fire occurs for example in road tunnel, the temperature rises immediately, mainly due to chimney effect, up to 1000 - 1200 C. Such high temperatures cause an undesirable fast degradation of concrete made ffrom Portland cement, connected with compressive strength decrease, cracking and spalling. This paper deals with a possibility of subsidiary fire protection (for example with wall covering) using a material based on alkali-activated slag. This material is more resistant against high temperatures, especially against shock loading, than Portland cement concretes. In the experiments we examined and compared the behaviour and properties of concrete specimens made from Portland cement and alk
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F04%2F0139" target="_blank" >GA103/04/0139: Analýza vlastností alkalicky aktivovaných alumosilikátových materiálů namáhaných vysokými teplotami</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Concrete Structures for Traffic Network
ISBN
80-903502-8-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
496-501
Název nakladatele
Česká betonářská společnost a CBS Servis, s r.o.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
21. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—