Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové možnosti protipožární ochrany stěn tunelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F06%3APU61967" target="_blank" >RIV/00216305:26110/06:PU61967 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New possibilities of fire protection of tunnel walls

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Underground constructions such as tunnels and subways are becoming more significant nowadays. Therefore it is important to pay attention for their designing with respect to the serviceability and durability. One of important and still actual problems inunderground constructions is fire protection. If fire occurs for example in road tunnel, the temperature rises immediately, mainly due to chimney effect, up to 1000 - 1200 C. Such high temperatures cause an undesirable fast degradation of concrete made ffrom Portland cement, connected with compressive strength decrease, cracking and spalling. This paper deals with a possibility of subsidiary fire protection (for example with wall covering) using a material based on alkali-activated slag. This material is more resistant against high temperatures, especially against shock loading, than Portland cement concretes. In the experiments we examined and compared the behaviour and properties of concrete specimens made from Portland cement and alk

  • Název v anglickém jazyce

    New possibilities of fire protection of tunnel walls

  • Popis výsledku anglicky

    Underground constructions such as tunnels and subways are becoming more significant nowadays. Therefore it is important to pay attention for their designing with respect to the serviceability and durability. One of important and still actual problems inunderground constructions is fire protection. If fire occurs for example in road tunnel, the temperature rises immediately, mainly due to chimney effect, up to 1000 - 1200 C. Such high temperatures cause an undesirable fast degradation of concrete made ffrom Portland cement, connected with compressive strength decrease, cracking and spalling. This paper deals with a possibility of subsidiary fire protection (for example with wall covering) using a material based on alkali-activated slag. This material is more resistant against high temperatures, especially against shock loading, than Portland cement concretes. In the experiments we examined and compared the behaviour and properties of concrete specimens made from Portland cement and alk

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F04%2F0139" target="_blank" >GA103/04/0139: Analýza vlastností alkalicky aktivovaných alumosilikátových materiálů namáhaných vysokými teplotami</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Concrete Structures for Traffic Network

  • ISBN

    80-903502-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    496-501

  • Název nakladatele

    Česká betonářská společnost a CBS Servis, s r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    21. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku