Porovnání měření makrotextury odměrnou metodou podle české a evropské normy a stanovení makrotextury při návrhu asfaltové směsi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU66721" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU66721 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání měření makrotextury odměrnou metodou podle české a evropské normy a stanovení makrotextury při návrhu asfaltové směsi
Popis výsledku v původním jazyce
Na bezpečnost silničního provozu má vliv celá řada faktorů. Mezi tyto faktory patří také stav povrchu vozovek. Velmi významnou povrchovou vlastností vozovky ve vztahu k dopravní nehodovosti je odolnost vozovky proti smyku. Výzkumem bylo zjištěno, že na površích, kde jsou špatné protismykové vlastnosti je skutečně více dopravních nehod. Protismykové vlastnosti povrchu vozovky jsou dány jeho mikrotexturou a makrotexturou, jak je vysvětleno v článku. První část článku se zabývá srovnáním dvou metod pro měření velikosti makrotextury podle české normy ČSN 73 6177 a evropské normy EN 13036-1. Druhá část článku pak pojednává o stanovení velikosti makrotextury v laboratorních podmínkách při návrhu asfaltové směsi.
Název v anglickém jazyce
Comparison of the measuring of macrotexture according to the Czech and European standard by volumetric metod and determination of macrotexture in design of the asphalt mixture
Popis výsledku anglicky
Traffic safety is very often discussed in recent years. There are many factors that can influence safety. The drivers adapt their driving to horizontal and vertical alignment, crossings, unevenness and pavement condition. But not all pavement condition influencing safety are visible, especially skid resistance. Although skid is not a direct cause of the accident good skid resistance can help to driver to stop the car at the required distance and avoid the crash accident. It was found by research that onthe roads with the low skid resistance are really more accidents. Skid resistance properties of the road surface are obtained by microtexture and macrotexture as is explained in this paper. First part of this paper compares two methods for measuring ofthe macrotexture according to Czech and European standard and second part treats determination of the macrotexture in design of the asphalt mixture.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F45B%2F064%2F120" target="_blank" >1F45B/064/120: Protismykové charakteristiky povrchů pozemních komunikací měřené podle evropských norem pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2007
ISBN
978-80-214-3337
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
151-151
Název nakladatele
VUT v Brně, FAST
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
24. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—