Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání měření makrotextury odměrnou metodou podle české a evropské normy a stanovení makrotextury při návrhu asfaltové směsi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU66721" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU66721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání měření makrotextury odměrnou metodou podle české a evropské normy a stanovení makrotextury při návrhu asfaltové směsi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na bezpečnost silničního provozu má vliv celá řada faktorů. Mezi tyto faktory patří také stav povrchu vozovek. Velmi významnou povrchovou vlastností vozovky ve vztahu k dopravní nehodovosti je odolnost vozovky proti smyku. Výzkumem bylo zjištěno, že na površích, kde jsou špatné protismykové vlastnosti je skutečně více dopravních nehod. Protismykové vlastnosti povrchu vozovky jsou dány jeho mikrotexturou a makrotexturou, jak je vysvětleno v článku. První část článku se zabývá srovnáním dvou metod pro měření velikosti makrotextury podle české normy ČSN 73 6177 a evropské normy EN 13036-1. Druhá část článku pak pojednává o stanovení velikosti makrotextury v laboratorních podmínkách při návrhu asfaltové směsi.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of the measuring of macrotexture according to the Czech and European standard by volumetric metod and determination of macrotexture in design of the asphalt mixture

  • Popis výsledku anglicky

    Traffic safety is very often discussed in recent years. There are many factors that can influence safety. The drivers adapt their driving to horizontal and vertical alignment, crossings, unevenness and pavement condition. But not all pavement condition influencing safety are visible, especially skid resistance. Although skid is not a direct cause of the accident good skid resistance can help to driver to stop the car at the required distance and avoid the crash accident. It was found by research that onthe roads with the low skid resistance are really more accidents. Skid resistance properties of the road surface are obtained by microtexture and macrotexture as is explained in this paper. First part of this paper compares two methods for measuring ofthe macrotexture according to Czech and European standard and second part treats determination of the macrotexture in design of the asphalt mixture.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F45B%2F064%2F120" target="_blank" >1F45B/064/120: Protismykové charakteristiky povrchů pozemních komunikací měřené podle evropských norem pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2007

  • ISBN

    978-80-214-3337

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    151-151

  • Název nakladatele

    VUT v Brně, FAST

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku