Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv měřicí rychlosti na protismykové vlastnosti povrchu vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU122270" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU122270 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/vliv-merici-rychlosti-na-protismykove-vlastnosti-povrchu-vozovky/" target="_blank" >http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/vliv-merici-rychlosti-na-protismykove-vlastnosti-povrchu-vozovky/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv měřicí rychlosti na protismykové vlastnosti povrchu vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je vysvětlen vliv měřicí rychlosti na součinitel podélného tření povrchu vozovky. Pokles součinitele tření s rostoucí rychlostí je významně ovlivněn makrotexturou povrchu vozovky, což dokazují výsledky měření prezentované v článku. Vzhledem k tomu, že dobré protismykové vlastnosti povrchu vozovky jsou zásadní pro zajištění bezpečné jízdy a snížení nehodovosti, je nutné je zjišťovat i v rychlostech, které se blíží povoleným rychlostem na pozemních komunikacích. Uvedené grafy ukazují, že protismykové vlastnosti povrchu vozovky, které jsou při rychlosti 60 km/h hodnoceny jako vyhovující, mohou být při měřicí rychlosti 120 km/h v havarijním stavu.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring Speed Influence on Skid Resistance of Road Pavement Surface

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the influence of measuring speed on the longitudinal friction coefficient of road pavement surface. Presented results show that the decrease of the longitudinal friction coefficient is strongly affected by the macrotexture of pavement surface. High quality of road pavement surface skid resistance is very important for road safety and reduction of accidents. Skid resistance should be measured in the speeds, which are close to the permitted speeds on the roads. Skid resistance properties of road surface, that are sufficient at 60 km/h, can be insufficient at 120 km/h.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031769" target="_blank" >TA04031769: Vývoj adaptivního interaktivního systému pro zvýšení bezpečnosti osádky vozidel a jeho využití pro hodnocení povrchových vlastností vozovek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silnice a železnice

  • ISSN

    1801-822X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2016

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    10-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus