Vliv měřicí rychlosti na protismykové vlastnosti povrchu vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU122270" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU122270 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/vliv-merici-rychlosti-na-protismykove-vlastnosti-povrchu-vozovky/" target="_blank" >http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/vliv-merici-rychlosti-na-protismykove-vlastnosti-povrchu-vozovky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv měřicí rychlosti na protismykové vlastnosti povrchu vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
V článku je vysvětlen vliv měřicí rychlosti na součinitel podélného tření povrchu vozovky. Pokles součinitele tření s rostoucí rychlostí je významně ovlivněn makrotexturou povrchu vozovky, což dokazují výsledky měření prezentované v článku. Vzhledem k tomu, že dobré protismykové vlastnosti povrchu vozovky jsou zásadní pro zajištění bezpečné jízdy a snížení nehodovosti, je nutné je zjišťovat i v rychlostech, které se blíží povoleným rychlostem na pozemních komunikacích. Uvedené grafy ukazují, že protismykové vlastnosti povrchu vozovky, které jsou při rychlosti 60 km/h hodnoceny jako vyhovující, mohou být při měřicí rychlosti 120 km/h v havarijním stavu.
Název v anglickém jazyce
Measuring Speed Influence on Skid Resistance of Road Pavement Surface
Popis výsledku anglicky
The paper describes the influence of measuring speed on the longitudinal friction coefficient of road pavement surface. Presented results show that the decrease of the longitudinal friction coefficient is strongly affected by the macrotexture of pavement surface. High quality of road pavement surface skid resistance is very important for road safety and reduction of accidents. Skid resistance should be measured in the speeds, which are close to the permitted speeds on the roads. Skid resistance properties of road surface, that are sufficient at 60 km/h, can be insufficient at 120 km/h.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031769" target="_blank" >TA04031769: Vývoj adaptivního interaktivního systému pro zvýšení bezpečnosti osádky vozidel a jeho využití pro hodnocení povrchových vlastností vozovek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice a železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1/2016
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
10-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—