Vliv měřicí rychlosti na protismykové vlastnosti povrchu vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU117412" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU117412 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv měřicí rychlosti na protismykové vlastnosti povrchu vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
V článku je vysvětlen vliv měřicí rychlosti na součinitel podélného tření povrchu vozovky. Pokles součinitele tření s rostoucí rychlostí je významně ovlivněn makrotexturou povrchu vozovky, což dokazují výsledky měření prezentované v článku. Vzhledem k tomu, že dobré protismykové vlastnosti povrchu vozovky jsou zásadní pro zajištění bezpečné jízdy a snížení nehodovosti, je nutné je zjišťovat i v rychlostech, které se blíží dovoleným rychlostem na pozemních komunikacích. Uvedené grafy ukazují, že protismykové vlastnosti povrchu vozovky, které jsou při rychlosti 60 km/h hodnoceny jako vyhovující, mohou být při měřicí rychlosti 120 km/h v havarijním stavu.
Název v anglickém jazyce
Measuring speed infulence on skid resistance of road pavement surface
Popis výsledku anglicky
The paper describes the influence of measuring speed on the longitudinal friction coefficient of road surface. Presented results show that the decrease of the longitudinal friction coefficient is strongly affected by the surface macrotexture. High quality of road surface skid resistance is very important for road safety and reduction of accidents. The longitudinal friction coefficient should be measured using higher measuring speed than 60 km/h. Skid resistance properties of road surface, that are sufficient at 60 km/h, can be insufficient at 120 km/h.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031769" target="_blank" >TA04031769: Vývoj adaptivního interaktivního systému pro zvýšení bezpečnosti osádky vozidel a jeho využití pro hodnocení povrchových vlastností vozovek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konference Asfaltové vozovky 2015
ISBN
978-80-903925-7-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
PRAGOPROJEKT, a.s.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
24. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—