Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv měřicí rychlosti na protismykové vlastnosti povrchu vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU117412" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU117412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv měřicí rychlosti na protismykové vlastnosti povrchu vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je vysvětlen vliv měřicí rychlosti na součinitel podélného tření povrchu vozovky. Pokles součinitele tření s rostoucí rychlostí je významně ovlivněn makrotexturou povrchu vozovky, což dokazují výsledky měření prezentované v článku. Vzhledem k tomu, že dobré protismykové vlastnosti povrchu vozovky jsou zásadní pro zajištění bezpečné jízdy a snížení nehodovosti, je nutné je zjišťovat i v rychlostech, které se blíží dovoleným rychlostem na pozemních komunikacích. Uvedené grafy ukazují, že protismykové vlastnosti povrchu vozovky, které jsou při rychlosti 60 km/h hodnoceny jako vyhovující, mohou být při měřicí rychlosti 120 km/h v havarijním stavu.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring speed infulence on skid resistance of road pavement surface

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the influence of measuring speed on the longitudinal friction coefficient of road surface. Presented results show that the decrease of the longitudinal friction coefficient is strongly affected by the surface macrotexture. High quality of road surface skid resistance is very important for road safety and reduction of accidents. The longitudinal friction coefficient should be measured using higher measuring speed than 60 km/h. Skid resistance properties of road surface, that are sufficient at 60 km/h, can be insufficient at 120 km/h.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031769" target="_blank" >TA04031769: Vývoj adaptivního interaktivního systému pro zvýšení bezpečnosti osádky vozidel a jeho využití pro hodnocení povrchových vlastností vozovek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Konference Asfaltové vozovky 2015

  • ISBN

    978-80-903925-7-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    PRAGOPROJEKT, a.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    24. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku