Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ZÁVISLOST SOUČINITELE PODÉLNÉHO TŘENÍ NA MĚŘICÍ RYCHLOSTI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU113011" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU113011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ZÁVISLOST SOUČINITELE PODÉLNÉHO TŘENÍ NA MĚŘICÍ RYCHLOSTI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je popsána problematika poklesu hodnot součinitele podélného tření v závislosti na měřicí rychlosti a hodnotě makrotextury povrchu vozovky. Na 73 úsecích s různou technologií obrusné vrstvy byly změřeny hodnoty součinitele podélného tření fp a hodnoty makrotextury povrchu vozovky MPD. Pomocí regresní analýzy byl z naměřených výsledků stanoven vztah, který umožňuje přepočet součinitele podélného tření fp pro různé měřicí rychlosti. Pro výpočet je nutné znát hodnotu součinitele podélného tření fp při měřicí rychlosti 60 km/h a hodnotu makrotextury povrchu MPD. Znalost hodnoty součinitele tření povrchu vozovky při vyšších rychlostech je velmi důležitá. Vyhovující protismykové vlastnosti při rychlosti 60 km/h mohou být při rychlosti 120 km/h havarijní, pokud povrch vozovky nemá dostatečnou makrotexturu.

  • Název v anglickém jazyce

    LONGITUDINAL FRICITON COEFFICIENT DEPENDANCE ON MEASURING SPEED

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the relation between the longitudinal friction coefficient dependence on measuring speed and the value of road surface macrotexture. Longitudinal friction coefficient and macrotexture (MPD) values were measured on 73 different sections of roads. The results were compared by regression analysis and its outcome was used for determination of formula that enables calculation of longitudinal friction coefficient for any operating speed. Value of longitudinal friction coefficient for measuring speed 60 km/h and value of road surface macrotexture MPD are needed for calculation. Determination of road surface friction coefficient for higher measuring speeds is very important. Road surface skid resistance that is satisfactory at speed 60 km/h can be critical at speed 120 km/h depending on road surface macrotexture.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031769" target="_blank" >TA04031769: Vývoj adaptivního interaktivního systému pro zvýšení bezpečnosti osádky vozidel a jeho využití pro hodnocení povrchových vlastností vozovek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2015, Sborník abstraktů

  • ISBN

    978-80-214-5091-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, Veveří 331/95, 602 00 Bno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    29. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku