Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přenosný rám s automatickým pojezdem k měření nerovností a makrotextury povrchu vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000104" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000104 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přenosný rám s automatickým pojezdem k měření nerovností a makrotextury povrchu vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Funkční vzorek představuje přenosný rám s automatickým pojezdem osazený laserovým senzorem pro měření nerovností povrchů vozovek (např. parametr IRI [m/km]) a makrotextury povrchů vozovek (např. parametr MPD střední hloubka profilu [mm]). Osazený senzor umožňuje kontinuální záznam povrchu vozovky na délku 2 metry a slouží k lokálnímu měření nerovností a makrotextury. Zařízení může zároveň sloužit pro ověřování přesnosti systému osazeného do měřicího vozidla, sledujícího stejný parametr a provádějícího měření při vysokých rychlostech.

  • Název v anglickém jazyce

    Portable frame with automatic travel for measuring unevenness and macrotexture of the pavementsurface

  • Popis výsledku anglicky

    The functional sample is a portable frame with automatic travel equipped with a laser sensor for measuring pavement surface unevenness (e.g. IRI parameter [m/km]) and road surface macrotexture (e.g. MPD parameter mean profile depth [mm]). The fitted sensor allows continuous recording of the road surface over a length of 2 m and is used for local measurement of unevenness and macrotexture. The device can also be used to verify the accuracy of a system fitted to a measuring vehicle monitoring the same parameter and performing measurements at high speeds.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TP01010056" target="_blank" >TP01010056: Inovace pro dopravu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Rám-IRI-MPD

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Zařízení je tvořeno hliníkovým nosným profilem délky 2,4 m, který je připevněn na 4 hliníkových nohách . Pro měřící zařízení jsou použity dva typy noh. Nosný profil se nachází ve výšce 480 mm nad povrchem. Automatický pojezd je zajištěn díky motoru , který uvádí do chodu ozubený řemen připojený k boku rámu vedoucí po celé jeho délce. Ke spodní straně rámu je připevněno lineární vedení se dvěma vozíky . Tyto vozíky jsou připevněny k vozíku s připojeným senzorem, který je rovněž připojen k ozubenému řemenu, čímž je uváděn do pohybu. Délka měření je stanovena pomocí vymezovačů začátku a konce měření se snímači polohy a délku 2 m. Celý systém je ovládán pomocí ovládacího panelu, který je opatřen vstupy pro zapojení zdroje napájení. Pomocí ovládacího panelu se automatický pojezd spouští, zároveň je zde možné nastavit rychlost pojezdu (pro potřeby měření je ideální rychlost 100 mm/s). Samotné měření je prováděno pomocí senzoru LIMAB RoadRun, který je připevněn k posuvnému vozíku. Senzor je umístěn v měřicí výšce 300 mm nad povrchem, což je střední hodnota rozsahu měření senzoru od 200 do 400 mm. Senzor je opatřen dvěma kabely, jeden slouží jako zdroj napájení, který je připojen do vstupu v plastovém krytu v přední části rámu a druhý slouží k přenosu naměřených dat, který je během měření připojen k notebooku se softwarem zaznamenávající naměřená data. Senzor je uchycen na dvou šroubech, je snadno odnímatelný a je tedy možné ho odpojit a připojit k jinému měřícímu zařízení, případně k přenosnému rámu připojit jiný typ senzoru.

  • Ekonomické parametry

    Výše popsané zařízení má dva způsoby uplatnění: • měření povrchových vlastností vozovek na vytipovaných lokálních místech, které se vyjadřují ve formě: - stanovení nerovností povrchu (např. podélných nerovností vyjádřených parametrem IRI, příčných nerovností vyjádřených hloubkou vyjeté koleje apod.) - stanovení makrotextury povrchu vyjádřené parametrem MPD • zajištění rychlého a levného pravidelného ověřování správné funkce a přesnosti systému pro měření nerovností a textury povrchu na měřicím vozidle, které provádí měření za vysokých měřících rychlostí.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    44994575

  • Název vlastníka

    Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem