Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systém měření podélné nerovnosti povrchů vozovek instalovaný na měřicí vozidlo

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000091" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000091 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systém měření podélné nerovnosti povrchů vozovek instalovaný na měřicí vozidlo

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Funkční vzorek představuje doplnění měřicího vozidla provádějícího měření protismykových vlastností povrchů vozovek (parametr Fp – součinitel podélného tření) o systém umožňující měření podélných nerovností povrchů vozovek (parametr IRI – mezinárodní index nerovnosti). Systém je nainstalován do vozidla Mercedes-Benz Sprinter a je založen na měření za jízdy měřicího vozidla při spuštěném závěsu pro měření protismykových vlastností povrchů vozovek s měřicím kolem (osazeným referenční pneumatikou), které je dotlačováno k povrchu vozovky silou 1000 N. Systém maximalizuje stabilitu závěsu při měření za vysokých rychlostí a provádí odečet hodnot odpovídajících profilu povrchu vozovky v jízdní stopě, ze kterých se následně počítají parametry podélné nerovnosti povrchu vozovky, např. parametr IRI.

  • Název v anglickém jazyce

    Longitudinal pavement surface unevenness measurement system installed on the measuring vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    The functional sample represents the addition to the system for measuring skid resistance properties of pavement surfaces (parameter Fp - longitudinal friction coefficient) with a system enabling the measurement of longitudinal unevenness of pavement surfaces (parameter IRI - international roughness index). The system is installed in a Mercedes-Benz Sprinter and is based on a measurement while the measuring vehicle is in motion, with the measuring wheel (fitted with a reference tyre) pushed against the pavement surface with a force of 1000 N. The system maximises the stability of the hitch during high speed measurements and takes readings corresponding to the road surface profile in the driving track, from which longitudinal road surface roughness parameters, e.g. the IRI parameter, are then calculated.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TP01010056" target="_blank" >TP01010056: Inovace pro dopravu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    m.vozidlo-IRI

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Tento systém byl doplněn o hardwarové komponenty, které maximalizují stabilitu závěsu při měření za vysokých rychlostí a provádí odečet hodnot odpovídajících profilu povrchu vozovky v jízdní stopě, z kterých se následně počítají parametry podélné nerovnosti povrchu vozovky, např. parametr IRI. Upravena byla také softwarová část zařízení, do které byly doplněny funkce pro záznam, vyhodnocení a export dat odpovídajících sejmutému profilu povrchu vozovky, ve vazbě na ujetou vzdálenost měřicího vozidla. Využita byla přítomnost sklopného závěsu s měřicím kolem (který je pneumatickým systémem přitlačován k povrchu vozovky), která umožňuje kontaktní způsob měření přímo v místě, kde se provádí měření protismykových vlastností povrchu vozovky.

  • Ekonomické parametry

    Výše popsaný systém se používá pro měření podélného profilu povrchu vozovky v levé jízdní stopě měřicího vozidla za účelem vyhodnocení parametru IRI a to ve dvou variantách: • současné měření podélných nerovností s měřením protismykových vlastností povrchů vozovek (preferovaná varianta), • samostatné měření podélných nerovností povrchů vozovek. Systém osazený do měřicího vozidla je možné využívat jak pro komerční účely, tak pro výzkumné účely (např.: souvislost obou parametrů, vliv nerovností na protismykové vlastnosti povrchů vozovek, možnosti zvýšení bezpečnosti provozu na PK).

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    44994575

  • Název vlastníka

    Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem