Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti zpřesnění naměřených data plynoucích za současného měření součinitele tření a podélných nerovností povrchu vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000115" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000115 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti zpřesnění naměřených data plynoucích za současného měření součinitele tření a podélných nerovností povrchu vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dosavadní přístup hodnocení povrchových vlastností vozovek je založen na samostatném měření a vyhodnocení protismykových vlastností, vyjádřených součinitelem tření a samostatném měření a vyhodnocení podélné nerovnosti, zpravidla vyjádřené parametrem IRI. Příspěvek prezentuje přínosy, které přináší měření protismykových vlastností a podélných nerovností povrchu vozovky v rámci jednoho přejezdu měřicího vozidla. Uvedena jsou měřicí zařízení, která současné měření obou parametrů umožňují (české zařízení TRT, rakouský RoadSTAR a australský iSSAVe). Dále je uvedeno, jak mohou nerovnosti vozovky ovlivnit výsledky měření součinitele tření provedených za vysokých rychlostí.

  • Název v anglickém jazyce

    Potential improvement in data interpretation regarding simultaneous measurement of friction coefficient and longitudinal unevenness of pavement surfaces

  • Popis výsledku anglicky

    The existing approach to the evaluation of road pavement surface properties is based on a measurement and evaluation of skid resistance properties, expressed by the friction coefficient, and a measurement and evaluation of longitudinal unevenness, usually expressed by IRI parameter. The paper presents benefits of the measurement of skid resistance and longitudinal unevenness within a single overrun of a measuring vehicle. The paper describes the measuring devices which allow simultaneous measurements of both parameters (Czech TRT device, Austrian RoadSTAR and Australian iSSAVe). Furthermore, is demonstrated how the road pavement unevenness can affect the measurement results of the friction coefficient carried out at high speeds.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    79

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    346-350

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus