Možnosti zpřesnění naměřených data plynoucích za současného měření součinitele tření a podélných nerovností povrchu vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000115" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000115 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti zpřesnění naměřených data plynoucích za současného měření součinitele tření a podélných nerovností povrchu vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
Dosavadní přístup hodnocení povrchových vlastností vozovek je založen na samostatném měření a vyhodnocení protismykových vlastností, vyjádřených součinitelem tření a samostatném měření a vyhodnocení podélné nerovnosti, zpravidla vyjádřené parametrem IRI. Příspěvek prezentuje přínosy, které přináší měření protismykových vlastností a podélných nerovností povrchu vozovky v rámci jednoho přejezdu měřicího vozidla. Uvedena jsou měřicí zařízení, která současné měření obou parametrů umožňují (české zařízení TRT, rakouský RoadSTAR a australský iSSAVe). Dále je uvedeno, jak mohou nerovnosti vozovky ovlivnit výsledky měření součinitele tření provedených za vysokých rychlostí.
Název v anglickém jazyce
Potential improvement in data interpretation regarding simultaneous measurement of friction coefficient and longitudinal unevenness of pavement surfaces
Popis výsledku anglicky
The existing approach to the evaluation of road pavement surface properties is based on a measurement and evaluation of skid resistance properties, expressed by the friction coefficient, and a measurement and evaluation of longitudinal unevenness, usually expressed by IRI parameter. The paper presents benefits of the measurement of skid resistance and longitudinal unevenness within a single overrun of a measuring vehicle. The paper describes the measuring devices which allow simultaneous measurements of both parameters (Czech TRT device, Austrian RoadSTAR and Australian iSSAVe). Furthermore, is demonstrated how the road pavement unevenness can affect the measurement results of the friction coefficient carried out at high speeds.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
79
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
346-350
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—