Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SROVNÁNÍ SPIRÁLOVÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK NAVRŽENÝCH V NIZOZEMÍ A ČESKÉ REPUBLICE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU92649" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU92649 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    SROVNÁNÍ SPIRÁLOVÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK NAVRŽENÝCH V NIZOZEMÍ A ČESKÉ REPUBLICE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    S neustálým nárůstem intenzit dopravy na evropských silnicích je potřeba hledat kapacitnější uspořádání zejména úrovňových křižovatek, protože mimoúrovňové křižovatky jsou finančně prostorově náročné. V posledních letech se navrhují převážně okružní křižovatky, vzhledem k tomu, že jsou bezpečnější a bývají vhodným řešením stávajících nehodových křižovatek. Další výhodou okružních křižovatek je jejich vyšší kapacita ve srovnání se stykovými nebo průsečnými křižovatkami. Nejsou ale univerzálním řešením aproto je nutno je navrhovat s ohledem na místní podmínky. Okružní křižovatky jsou oproti stykovým nebo průsečným křižovatkám prostorově náročnější. Využití okružních křižovatek není vhodné v místech, kde se vyskytuje zvýšený počet jednostopých vozidel, zejména pak cyklistů, dále velký pěší provoz, blízkost světelně řízených křižovatek apod.

  • Název v anglickém jazyce

    COMPARISON OF SPIRAL ROUNDABOUTS DESIGNED IN THE NETHERLANDS AND THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes the differences in the roundabouts design in the Netherlands and Czech Republic. The main difference is the lanes separation in the intersection at the entry, exit and the roundabout lines. This division leads to minimize the crossing of individual lanes in the intersection. Disabling physical crossing lanes at the intersection have possitive influence for safety. Due to many reasons, there are no such types of roundabouts in Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník anotací

  • ISBN

    978-80-214-4232-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    450

  • Strana od-do

    164-164

  • Název nakladatele

    Akademické nakladatelství CERM

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    4. 2. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku