Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bridge analysis structure under human induced dynamic load

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU102098" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU102098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bridge analysis structure under human induced dynamic load

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the analysis of the dynamic response of footbridges under human ? induced dynamic loads. This is a frequently occurring and often dominant load for footbridges as it stems from the very purpose of a footbridge ? to convey pedestrian.Due to the emergence of new materials and advanced engineering technology, slender footbridges are increasingly becoming popular to satisfy the modern transportation Leeds and the aesthetical requirements of the society. These structures however are always lively with low stiffness, low mass, low damping and low natural frequencies. As a consequence, they are prone to vibration induced by human activities and can suffer severe vibration serviceability problems, particularly in the lateral direction. Pedestrian bridges are designed according to first and second limit states, these are the criteria involved in response to static design load. However, it is necessary to assess the dynamic response of bridge design load on pedestrians and

  • Název v anglickém jazyce

    Bridge analysis structure under human induced dynamic load

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the analysis of the dynamic response of footbridges under human ? induced dynamic loads. This is a frequently occurring and often dominant load for footbridges as it stems from the very purpose of a footbridge ? to convey pedestrian.Due to the emergence of new materials and advanced engineering technology, slender footbridges are increasingly becoming popular to satisfy the modern transportation Leeds and the aesthetical requirements of the society. These structures however are always lively with low stiffness, low mass, low damping and low natural frequencies. As a consequence, they are prone to vibration induced by human activities and can suffer severe vibration serviceability problems, particularly in the lateral direction. Pedestrian bridges are designed according to first and second limit states, these are the criteria involved in response to static design load. However, it is necessary to assess the dynamic response of bridge design load on pedestrians and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F11%2F0703" target="_blank" >GAP104/11/0703: Použití progresivních materiálů u cyklicky namáhaných konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    An international Journal of Science, Engineering and Technology World Academy of Science Engineering and Technology

  • ISSN

    2010-376X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    70

  • Stát vydavatele periodika

    ID - Indonéská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1059-1064

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus