Dynamická analýza mostní konstrukce zatížené pohybem osob s důrazem na vodorovné zatížení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU102918" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU102918 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dynamická analýza mostní konstrukce zatížené pohybem osob s důrazem na vodorovné zatížení
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the analysis of the dynamic response of footbridges under human ? induced dynamic loads. This is a frequently occurring and often dominant load for footbridges as it stems from the very purpose of a footbridge ? to convey pedestrian.Due to the emergence of new materials and advanced engineering technology, slender footbridges are increasingly becoming popular to satisfy the modern transportation Leeds and the aesthetical requirements of the society. These structures however are always lively with low stiffness, low mass, low damping and low natural frequencies. As a consequence, they are prone to vibration induced by human activities and can suffer severe vibration serviceability problems, particularly in the lateral direction. Pedestrian bridges are designed according to first and second limit states, these are the criteria involved in response to static design load. However, it is necessary to assess the dynamic response of bridge design load on pedestrians and
Název v anglickém jazyce
Bridge analysis structure under human induced danamic load with an emphasis on the horizontal load
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the analysis of the dynamic response of footbridges under human ? induced dynamic loads. This is a frequently occurring and often dominant load for footbridges as it stems from the very purpose of a footbridge ? to convey pedestrian.Due to the emergence of new materials and advanced engineering technology, slender footbridges are increasingly becoming popular to satisfy the modern transportation Leeds and the aesthetical requirements of the society. These structures however are always lively with low stiffness, low mass, low damping and low natural frequencies. As a consequence, they are prone to vibration induced by human activities and can suffer severe vibration serviceability problems, particularly in the lateral direction. Pedestrian bridges are designed according to first and second limit states, these are the criteria involved in response to static design load. However, it is necessary to assess the dynamic response of bridge design load on pedestrians and
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP104%2F11%2F0703" target="_blank" >GAP104/11/0703: Použití progresivních materiálů u cyklicky namáhaných konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstv 2012
ISBN
978-80-214-4393-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno, Česká republika
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—