Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VLIV POVRCHOVÝCH VLASTNOSTÍ VOZOVEK POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ NA NEHODOVOST

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU102119" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU102119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VLIV POVRCHOVÝCH VLASTNOSTÍ VOZOVEK POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ NA NEHODOVOST

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Navzdory závazku České republiky v Národní strategii bezpečnosti silničního provozu z roku 2004 se nehodovost v posledních letech snižovala jen pozvolna. Stanovený cíl nebyl splněn a bez systematických opatření nebude splněn ani cíl následující. Další skutečností, která však není obecně známa, je, že od počátku měření povrchů silnic a dálnic v ČR před 35 lety jsou protismykové vlastnosti v současnosti nejhorší. Hlavně v letech 1995 až 2008 se vlivem velkého nárůstu intenzit dopravy prudce zhoršil stav povrchů vozovek, zvláště dálnic a nejzatíženějších silnic. Mezi roky 2005 až 2009 se v ČR délka komunikací hodnocených klasifikačními stupni 4 – nevyhovující a 5 – havarijní stav zvýšila o 100 %, takže v nevyhovujícím a havarijním stavu je dnes minimálně 30 % povrchů. V příspěvku si klademe otázku, zda nemohou za některé dopravní nehody špatné povrchové vlastnosti vozovek. Jsou zmíněna možná řešení ke snížení počtu dopravních nehod s fatálními důsledky.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of road surface properties to road accidents

  • Popis výsledku anglicky

    National Strategy of Road traffic Safety has not been prepared as a complex material and has not been accepted as a decision making document. Road construction was oriented on new motorways (that are relatively several times safer), but the rest of road network was out of interest. The article takes in to account the influence of one of the parameters of road condition connected with road safety skid resistance. The influence of skid resistance on traffic accidents is documented and characteristics of wearing courses for increasing of skid resistance are presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030479" target="_blank" >TA02030479: Zavedení zrychlené laboratorní metody podle prEN 12697-49 k měření protismykových vlastností povrchů vozovek a jejich vývoje v závislosti na dopravním zatížení pro snížení nehodovosti a prodloužení životnosti obrusných vrstev</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    335-339

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus