The testing methodology of new developed steel temporary truss footbridge details in case of cyclic loading
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F13%3APU107197" target="_blank" >RIV/00216305:26110/13:PU107197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The testing methodology of new developed steel temporary truss footbridge details in case of cyclic loading
Popis výsledku v původním jazyce
Recently, within the framework of research projects made by our Institute of Metal and Timber Structures in co-operation with company Vladimír Fišer and Technology Agency of the Czech Republic, they were designed and realized several loading tests of some selected details of new steel temporary through truss footbridge, which has 15.0 m span and consists of five 3.0 m length assembly units. The entire idea of these research projects is to develop new type of simply temporary footbridge, which can effectively create or replace a self-supporting way for pedestrians and cyclists in case of some events like reconstructions, building site, floods, etc. It should also be used as a permanent bridge, if needed. This paper brings some information about made experiments and their results, especially in case of cyclic loading.
Název v anglickém jazyce
The testing methodology of new developed steel temporary truss footbridge details in case of cyclic loading
Popis výsledku anglicky
Recently, within the framework of research projects made by our Institute of Metal and Timber Structures in co-operation with company Vladimír Fišer and Technology Agency of the Czech Republic, they were designed and realized several loading tests of some selected details of new steel temporary through truss footbridge, which has 15.0 m span and consists of five 3.0 m length assembly units. The entire idea of these research projects is to develop new type of simply temporary footbridge, which can effectively create or replace a self-supporting way for pedestrians and cyclists in case of some events like reconstructions, building site, floods, etc. It should also be used as a permanent bridge, if needed. This paper brings some information about made experiments and their results, especially in case of cyclic loading.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent Advances in Civil and Mining Engineering - Proceedings of the 4th European Conference of Civil Engineerinng (ECCIE '13)
ISBN
978-960-474-337-7
ISSN
2227-4588
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
345
Strana od-do
207-210
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Antalya, Turkey
Místo konání akce
Antalya
Datum konání akce
8. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—