Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stanovení zatížitelnosti železobetonového trámového mostu na základě pravděpodobnostní MKP analýzy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F13%3APU107852" target="_blank" >RIV/00216305:26110/13:PU107852 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stanovení zatížitelnosti železobetonového trámového mostu na základě pravděpodobnostní MKP analýzy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním z důležitých aspektů při rozhodování o budoucnosti stávajících mostů je vedle jejich stavebního stavu a provozuschopnosti také míra omezení zatížení silniční dopravou při splnění normou stanovených kritérií spolehlivosti. Při stanovení zatížitelnosti se obvykle přistupuje k jejímu deterministickému přepočtu metodou dílčích součinitelů spolehlivosti nebo k odhadu pomocí tabulek. S rozvojem výpočetní techniky a pokročilých softwarových nástrojů se, jako alternativa ke klasickým postupům, nabízí využití pravděpodobnostních metod v kombinaci s nelineární analýzou. Plně pravděpodobnostní řešení navíc vede k mnohem realističtějším odhadům úrovně zatížitelnosti, které jsou založeny na informacích o aktuálním stavebním stavu mostu dostupných z provedených diagnostických průzkumů včetně míry degradace použitých materiálů.

  • Název v anglickém jazyce

    Load bearing capacity assessment of reinforced concrete girder bridge using probabilistic FEM analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Important aspects when deciding on the future of the existing bridges are the current condition, serviceability of the structure and a rate of traffic load limitation. For assessment of load bearing capacity, a deterministic approach using partial safetyfactor method or an estimation using tables are usually applied. Hand in hand with the development of computer technology and advanced software tools, a utilization of probabilistic methods in combination with nonlinear analysis is offered as an alternative to conventional procedures. The fully probabilistic solution also leads to more realistic estimation of the load carrying capacity, which is based on information about the current condition of the bridge obtained from diagnostic surveys, including the degradation level of the building materials.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Betonářské dny 2013

  • ISBN

    978-80-87158-34-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    312-318

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Hradec Králové, Česká republika

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    27. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku