Stanovení zatížitelnosti železobetonového trámového mostu na základě pravděpodobnostní MKP analýzy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F13%3APU107852" target="_blank" >RIV/00216305:26110/13:PU107852 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stanovení zatížitelnosti železobetonového trámového mostu na základě pravděpodobnostní MKP analýzy
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z důležitých aspektů při rozhodování o budoucnosti stávajících mostů je vedle jejich stavebního stavu a provozuschopnosti také míra omezení zatížení silniční dopravou při splnění normou stanovených kritérií spolehlivosti. Při stanovení zatížitelnosti se obvykle přistupuje k jejímu deterministickému přepočtu metodou dílčích součinitelů spolehlivosti nebo k odhadu pomocí tabulek. S rozvojem výpočetní techniky a pokročilých softwarových nástrojů se, jako alternativa ke klasickým postupům, nabízí využití pravděpodobnostních metod v kombinaci s nelineární analýzou. Plně pravděpodobnostní řešení navíc vede k mnohem realističtějším odhadům úrovně zatížitelnosti, které jsou založeny na informacích o aktuálním stavebním stavu mostu dostupných z provedených diagnostických průzkumů včetně míry degradace použitých materiálů.
Název v anglickém jazyce
Load bearing capacity assessment of reinforced concrete girder bridge using probabilistic FEM analysis
Popis výsledku anglicky
Important aspects when deciding on the future of the existing bridges are the current condition, serviceability of the structure and a rate of traffic load limitation. For assessment of load bearing capacity, a deterministic approach using partial safetyfactor method or an estimation using tables are usually applied. Hand in hand with the development of computer technology and advanced software tools, a utilization of probabilistic methods in combination with nonlinear analysis is offered as an alternative to conventional procedures. The fully probabilistic solution also leads to more realistic estimation of the load carrying capacity, which is based on information about the current condition of the bridge obtained from diagnostic surveys, including the degradation level of the building materials.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Betonářské dny 2013
ISBN
978-80-87158-34-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
312-318
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Hradec Králové, Česká republika
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
27. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—