Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika návrhu železničních mostů s rozpětím do 24 m s konstrukčním prostorem výrazně omezeným podcházející komunikací, dráhou nebo chováním vodního toku za povodňových situací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APR28254" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PR28254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika návrhu železničních mostů s rozpětím do 24 m s konstrukčním prostorem výrazně omezeným podcházející komunikací, dráhou nebo chováním vodního toku za povodňových situací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem metodiky je usnadnit návrh mostních konstrukcí převádějících železniční dráhu přes překážku, jejíž prostor není z různých důvodů vyhovující. Převažujícím důvodem pro užití, v metodice uvedeného unikátního technického řešení nosné konstrukce je zvětšení volné výšky pod mostem, resp. zdvih dolní hrany nosné konstrukce mostu nahoru pomocí snížení stavební výšky při zachování stávající nivelety překračující komunikace, jejíž posun nemusí být ekonomicky či technicky možný. Především to může být účelnénejen pro zvětšení volné výšky pod mosty překračující pozemní komunikace nebo vodní toky a pro zlepšení jejich průchodnosti v místech dosavadních omezení, ale také pro mosty přes vodní toky, které vyžadují zvětšení průtočného profilu. Metodika dále zpracovává návrhová opatření pro povodňovou ochranu křížících se objektů, která je navržena za účelem omezení povodňových škod na objektech a přilehlém okolí. S tím souvisí i rychlejší obnova dopravní obslužnosti trati a úspora finančních nákl

  • Název v anglickém jazyce

    Development of hybrid railway bridge resistant in flood lands

  • Popis výsledku anglicky

    The project aims to develop a railway bridge and establish technical requirements for additional measures for railway track, so that the resulting solutions are attractive to investors, regards to its durability, low maintenance demands and the ability to increase safety and traffic flow at locating the bridge in the flood area. New ideas of the project lies mainly in the development of suitable compact design configuration with extremely depressed structure height, but always meet todays dema

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030380" target="_blank" >TA02030380: Vývoj hybridního železničního mostu rezistentního v záplavových územích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Metodika

  • Číslo předpisu

    č.j. 68/2014-710-VV/2

  • Technické parametry

    Metodika je určena projektantům zabývajících se rekonstrukcí železniční infrastruktury, a také vlastníkům a správcům tratí, které převádí či přemosťuje, jejichž funkce je omezena nebo ohrožena díky nedostatečné volné výšce pod mostem. Nabízí velký potenciál uplatnění v záplavových územích, ve kterých jsou na mostní konstrukci kladeny zvýšené nároky z hlediska kapacity vodního toku i hydrodynamického zatížení. V případech, kdy není ekonomicky nebo technicky reálný zdvih nivelety, nabízí uvedená metodikamožnosti opatření resp. úprav objektů pro převedení požadované hladiny vodního toku mostním otvorem nebo eventuálního přelévání s minimalizací škod na mostních kříženích a okolním území.

  • Ekonomické parametry

    Náklady na zavedení postupů v metodice uvedených jsou minimální a nemohou převýšit přímé ekonomické přínosy pro uživatele. Jedním z prostředků ekonomického přínosu metodiky je využití inovativní prefabrikované železniční nosné konstrukce, která mnohdy umožní rychlejší náhradu stávajících konstrukcí a úsporu finančních prostředků spojených s výlukami. Možnost zachování nivelety díky staticky výhodnější konstrukci je aspekt neméně cenný, který se projeví nejen na mostě, ale také v předpolí a přilehlé trati. Přímé vyčíslení nákladů na zavedení není přímo možné a ani relevantní, protože je metodika určena pro širší spektrum aplikací a její ekonomická efektivnost je odvislá od místních poměrů.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů