Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SKID RESISTANCE OF CONCRETE PAVEMENTS AND THEIR DURABILITY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU110680" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU110680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SKID RESISTANCE OF CONCRETE PAVEMENTS AND THEIR DURABILITY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article states that a relative traffic accident risk depends on the values of skid resistance and its durability, which are both influenced by the texturing of Concrete pavements (CP). From the very beginning of the CP construction in the Czech Republic, transverse tining was used for surface texturing. The surface retains its acceptable skid resistance even after 40 years of traffic. Since 1993 a texturing with burlap dragging technique was introduced. Use of this surface treatment results in the reduction of megatexture and macrotexture, i.e. the reduction of unevenness and noise emissions of pavement surface, but simultaneously it reduces its skid resistance. New transverse tining with negative macrotexture and exposed aggregate technology has been tested. The maintenance technology used for the texturing of slip surfaces is milling and by high pressure water texturing. Measured results of surface skid resistance of all surfaces are documented by measurements of TRT measuring device according t

  • Název v anglickém jazyce

    SKID RESISTANCE OF CONCRETE PAVEMENTS AND THEIR DURABILITY

  • Popis výsledku anglicky

    The article states that a relative traffic accident risk depends on the values of skid resistance and its durability, which are both influenced by the texturing of Concrete pavements (CP). From the very beginning of the CP construction in the Czech Republic, transverse tining was used for surface texturing. The surface retains its acceptable skid resistance even after 40 years of traffic. Since 1993 a texturing with burlap dragging technique was introduced. Use of this surface treatment results in the reduction of megatexture and macrotexture, i.e. the reduction of unevenness and noise emissions of pavement surface, but simultaneously it reduces its skid resistance. New transverse tining with negative macrotexture and exposed aggregate technology has been tested. The maintenance technology used for the texturing of slip surfaces is milling and by high pressure water texturing. Measured results of surface skid resistance of all surfaces are documented by measurements of TRT measuring device according t

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01031562" target="_blank" >TA01031562: Technologie úprav povrchu cementobetonových krytů pro zvýšení bezpečnosti a snížení hlučnosti silničního provozu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů