Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Z HISTORIE PODZEMNÍCH STAVEB - MĚSTSKÉ TUNELY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU116626" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU116626 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2015/150602-tunel_02_2015.pdf" target="_blank" >http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2015/150602-tunel_02_2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Z HISTORIE PODZEMNÍCH STAVEB - MĚSTSKÉ TUNELY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Za „městské“ bývají obvykle označovány tunely zřizované v intravilánu, dnes především pro provoz motorových vozidel. Roz šíření zaznamenaly zhruba od konce 19., resp. počátku 20. sto letí. Jejich počet zásadně vzrůstá s rozvojem automobilismu. V počátcích, kdy se nejednalo o vysokou dopravní zátěž, mívaly přirozeně sdruženou funkci – projížděly jimi povozy, automobily, městská dráha, procházeli pěší. Se vzrůstajícím množstvím automobilů posléze motorová vozidla dominují a ostatní typy trakcí berou za své – jako poslední byli vyděleni chodci. Následujícími ukázkami historických pohlednic přiblížíme několik u nás poměrně známých, ale i zcela neznámých „městských“ tunelů.

  • Název v anglickém jazyce

    FROM HISTORY OF UNDERGROUND CONSTRUCTIONS - URBAN TUNNELS

  • Popis výsledku anglicky

    The term “urban tunnels” is usually used for tunnels constructed in urban areas, today first of all for motor vehicular traffic. They experienced expansion roughly from the end of the 19th and the beginning of the 20th century. Their numbers substantially grows with the development of motoring. In the beginning, when the traffic volume was not great, they had combined functions – they were passed through by carriages, trucks, cars, streetcars and pedestrians. Motor vehicles dominate with the growing quantity of automobiles and the other types of tractions go to ruin – pedestrians were separated last. We will use the following exhibits of historic picture for giving readers an idea of several “urban” tunnels relatively well known, but also completely unknown.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tunel

  • ISSN

    1211-0728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    126

  • Strana od-do

    98-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus