Z HISTORIE PODZEMNÍCH STAVEB - MĚSTSKÉ TUNELY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU116626" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU116626 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2015/150602-tunel_02_2015.pdf" target="_blank" >http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2015/150602-tunel_02_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Z HISTORIE PODZEMNÍCH STAVEB - MĚSTSKÉ TUNELY
Popis výsledku v původním jazyce
Za „městské“ bývají obvykle označovány tunely zřizované v intravilánu, dnes především pro provoz motorových vozidel. Roz šíření zaznamenaly zhruba od konce 19., resp. počátku 20. sto letí. Jejich počet zásadně vzrůstá s rozvojem automobilismu. V počátcích, kdy se nejednalo o vysokou dopravní zátěž, mívaly přirozeně sdruženou funkci – projížděly jimi povozy, automobily, městská dráha, procházeli pěší. Se vzrůstajícím množstvím automobilů posléze motorová vozidla dominují a ostatní typy trakcí berou za své – jako poslední byli vyděleni chodci. Následujícími ukázkami historických pohlednic přiblížíme několik u nás poměrně známých, ale i zcela neznámých „městských“ tunelů.
Název v anglickém jazyce
FROM HISTORY OF UNDERGROUND CONSTRUCTIONS - URBAN TUNNELS
Popis výsledku anglicky
The term “urban tunnels” is usually used for tunnels constructed in urban areas, today first of all for motor vehicular traffic. They experienced expansion roughly from the end of the 19th and the beginning of the 20th century. Their numbers substantially grows with the development of motoring. In the beginning, when the traffic volume was not great, they had combined functions – they were passed through by carriages, trucks, cars, streetcars and pedestrians. Motor vehicles dominate with the growing quantity of automobiles and the other types of tractions go to ruin – pedestrians were separated last. We will use the following exhibits of historic picture for giving readers an idea of several “urban” tunnels relatively well known, but also completely unknown.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tunel
ISSN
1211-0728
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
126
Strana od-do
98-101
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—