Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití pravděpodobnostních metod při odhadu aktuální zatížitelnosti mostů pozemních komunikací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU117440" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU117440 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití pravděpodobnostních metod při odhadu aktuální zatížitelnosti mostů pozemních komunikací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    S narůstajícím stářím mostů pozemních komunikací je velmi aktuální otázka určení jejich provozuschopnosti, úrovně zatížitelnosti a zbytkové životnosti, to vše v přímé vazbě na stavební stav konstrukce při splnění požadované úrovně spolehlivosti dle platných normativních předpisů. Příspěvek je zaměřen na odhad zatížitelnosti železobetonového trámového mostu z roku 1953. Výpočet je proveden na globální úrovni s využitím pokročilých výpočetních nástrojů stochastické nelineární mechaniky při stáří mostní konstrukce 60, 75, 90 a 100 let s ohledem na depasivaci výztuže a její následnou korozi vlivem karbonatace betonu a difúze chloridů.

  • Název v anglickém jazyce

    A utilization of probabilistic methods for assessment of load-bearing capacity of bridges

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on advanced analysis of load-bearing capacity of an old reinforced concrete bridge. As many uncertainties are involved, the probabilistic approach has to be applied, enabling the reliability-based prognosis of service life. Aspects of nonlinear behavior of concrete and degradation modeling are combined with efficient reliability techniques. As the bridge is already highly deteriorated an advanced modeling of concrete carbonation and corrosion of reinforcement is adopted to predict the influence of these phenomena on residual capacity and consequent reliability.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    20. Mezinárodní sympozium MOSTY/BRIDGES 2015: Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-86604-65-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    275-279

  • Název nakladatele

    Sekurkon

  • Místo vydání

    Brno, Česká republika

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku