Identification of parameters for DEM model of railway ballast
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU118160" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU118160 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Identification of parameters for DEM model of railway ballast
Popis výsledku v původním jazyce
The railway ballast is an important component of the railway structure that affects service life of the whole railway track and quality of railway traffic. Many different experiments and in-situ measurements are performed in order to understand the railway ballast behaviour. However, the experiments and measurements are often expensive and limited, therefore the need of computer simulation arises. Due to the discrete character of railway ballast it is advantageous to simulate it by discrete elements like spheres, ellipsoids, tetrahedrons, polyhedrons, etc. using well established Discrete Element Method (DEM). To achieve correspondence between the real and the computer experiments it is necessary to identify model parameters. The contribution is focusedon identification of the two fundamental parameters of the DEM ballast model, particularly the normal contact stiffness and the angle of internal friction. These are identified form simulation of Oedometric test and Composite Element Tes
Název v anglickém jazyce
Identification of parameters for DEM model of railway ballast
Popis výsledku anglicky
The railway ballast is an important component of the railway structure that affects service life of the whole railway track and quality of railway traffic. Many different experiments and in-situ measurements are performed in order to understand the railway ballast behaviour. However, the experiments and measurements are often expensive and limited, therefore the need of computer simulation arises. Due to the discrete character of railway ballast it is advantageous to simulate it by discrete elements like spheres, ellipsoids, tetrahedrons, polyhedrons, etc. using well established Discrete Element Method (DEM). To achieve correspondence between the real and the computer experiments it is necessary to identify model parameters. The contribution is focusedon identification of the two fundamental parameters of the DEM ballast model, particularly the normal contact stiffness and the angle of internal friction. These are identified form simulation of Oedometric test and Composite Element Tes
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
13th INTERNATIONAL CONFERENCE AND EXHIBITION EDINBURGH
ISBN
0-947644-80-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
School of Engineering
Místo vydání
UK, Scotland
Místo konání akce
Scotland
Datum konání akce
30. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—