Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification of parameters for DEM model of railway ballast

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU118160" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU118160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification of parameters for DEM model of railway ballast

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The railway ballast is an important component of the railway structure that affects service life of the whole railway track and quality of railway traffic. Many different experiments and in-situ measurements are performed in order to understand the railway ballast behaviour. However, the experiments and measurements are often expensive and limited, therefore the need of computer simulation arises. Due to the discrete character of railway ballast it is advantageous to simulate it by discrete elements like spheres, ellipsoids, tetrahedrons, polyhedrons, etc. using well established Discrete Element Method (DEM). To achieve correspondence between the real and the computer experiments it is necessary to identify model parameters. The contribution is focusedon identification of the two fundamental parameters of the DEM ballast model, particularly the normal contact stiffness and the angle of internal friction. These are identified form simulation of Oedometric test and Composite Element Tes

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of parameters for DEM model of railway ballast

  • Popis výsledku anglicky

    The railway ballast is an important component of the railway structure that affects service life of the whole railway track and quality of railway traffic. Many different experiments and in-situ measurements are performed in order to understand the railway ballast behaviour. However, the experiments and measurements are often expensive and limited, therefore the need of computer simulation arises. Due to the discrete character of railway ballast it is advantageous to simulate it by discrete elements like spheres, ellipsoids, tetrahedrons, polyhedrons, etc. using well established Discrete Element Method (DEM). To achieve correspondence between the real and the computer experiments it is necessary to identify model parameters. The contribution is focusedon identification of the two fundamental parameters of the DEM ballast model, particularly the normal contact stiffness and the angle of internal friction. These are identified form simulation of Oedometric test and Composite Element Tes

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th INTERNATIONAL CONFERENCE AND EXHIBITION EDINBURGH

  • ISBN

    0-947644-80-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    School of Engineering

  • Místo vydání

    UK, Scotland

  • Místo konání akce

    Scotland

  • Datum konání akce

    30. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku