Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of Process Field Measurement GNSS-RTK for Railway Infrastructure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU119534" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU119534 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of Process Field Measurement GNSS-RTK for Railway Infrastructure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes measurements in field on points of railway control by the GNSS-RTK method. In the model each of these points can be represented by node in graph and evaluation of graph edges corresponds to the distance between individual nodes. The task is to measure on every node even one times and to absolve the total route with minimal sum of distance. In fact it is searching of the Hamilton's path in a graph. The situation is complicated because the conditions for GNSS-RTK surveying in nodes are suitable only at certain time intervals during the day. Generally the above mentioned task is NP - completely problem, which is solved in the practice in many cases by heuristic methods. The authors proposed the optimization method based on Floyd algorithm and dynamic data structure - event list. The optimization of field measurement solves the time demands and brings economic effectiveness. The algorithm was implemented in Borland Delphi environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of Process Field Measurement GNSS-RTK for Railway Infrastructure

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes measurements in field on points of railway control by the GNSS-RTK method. In the model each of these points can be represented by node in graph and evaluation of graph edges corresponds to the distance between individual nodes. The task is to measure on every node even one times and to absolve the total route with minimal sum of distance. In fact it is searching of the Hamilton's path in a graph. The situation is complicated because the conditions for GNSS-RTK surveying in nodes are suitable only at certain time intervals during the day. Generally the above mentioned task is NP - completely problem, which is solved in the practice in many cases by heuristic methods. The authors proposed the optimization method based on Floyd algorithm and dynamic data structure - event list. The optimization of field measurement solves the time demands and brings economic effectiveness. The algorithm was implemented in Borland Delphi environment.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů