Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nonlinear analysis for the investigation of rail-bridge iteraction considering temperature effects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU119781" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU119781 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Nonlinear analysis for the investigation of rail-bridge iteraction considering temperature effects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper the temperature effects on rail-bridge iteraction during four seasons is studied using a reinforced concrete L110 bridge in Austria. Nonlinear model of the whole system was developed for balasted and non-ballasted track. Special attention was paid to calibration of rail-bridge iteraction and boundary conditions using measured data and code specifications. The aim of this studywas to analyze admissible stress in rails due to iteraction with bridge caused by temperature loading according to in situ measurement as well as to perform prediction for possible future situations.

  • Název v anglickém jazyce

    Nonlinear analysis for the investigation of rail-bridge iteraction considering temperature effects

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper the temperature effects on rail-bridge iteraction during four seasons is studied using a reinforced concrete L110 bridge in Austria. Nonlinear model of the whole system was developed for balasted and non-ballasted track. Special attention was paid to calibration of rail-bridge iteraction and boundary conditions using measured data and code specifications. The aim of this studywas to analyze admissible stress in rails due to iteraction with bridge caused by temperature loading according to in situ measurement as well as to perform prediction for possible future situations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Maintenance, Monitoring, safety, Risk and Resilience of Bridges and Bridges Netwrks

  • ISBN

    978-1-138-02851-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1557-1562

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brazílie

  • Místo konání akce

    Foz do Iguacu

  • Datum konání akce

    26. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000405269000212