Analysis of the influence of the weather on the driving speed on horizontal curves
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU120794" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU120794 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.amazon.com/Advanced-Engineering-Technology-III-Proceedings-ebook/dp/B01N6XZVVV" target="_blank" >https://www.amazon.com/Advanced-Engineering-Technology-III-Proceedings-ebook/dp/B01N6XZVVV</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781315387222-4" target="_blank" >10.1201/9781315387222-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of the influence of the weather on the driving speed on horizontal curves
Popis výsledku v původním jazyce
Weather may be important factor when traffic accident occurs, as it influences not only skid resistance of pavement, but also driving abilities of driver and vehicle. Paper presents measurement of driving speeds in selected locations with significant bendiness, measurements were done during different meteorological phenomena and different values of meteorological variables. During almost every measurement weather influence on driving speed was proven. Following analysis of necessary braking distance, which directly depends on driving speed and skid resistance, proved that drivers on wet pavement reduce driving speed well enough to lower breaking distance to values similar or smaller as braking distance during clear weather.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the influence of the weather on the driving speed on horizontal curves
Popis výsledku anglicky
Weather may be important factor when traffic accident occurs, as it influences not only skid resistance of pavement, but also driving abilities of driver and vehicle. Paper presents measurement of driving speeds in selected locations with significant bendiness, measurements were done during different meteorological phenomena and different values of meteorological variables. During almost every measurement weather influence on driving speed was proven. Following analysis of necessary braking distance, which directly depends on driving speed and skid resistance, proved that drivers on wet pavement reduce driving speed well enough to lower breaking distance to values similar or smaller as braking distance during clear weather.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advanced Engineering and Technology III: Proceedings of the 3rd Annual Congress on Advanced Engineering and Technology (CAET 2016)
ISBN
978-1-1380-3275-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
19-24
Název nakladatele
CRC Press
Místo vydání
London
Místo konání akce
Hong Kong
Datum konání akce
22. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000424004700003