Cant Excess and Cant Deficiency Evaluation in Relation to Train Speeds
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU123597" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU123597 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cant Excess and Cant Deficiency Evaluation in Relation to Train Speeds
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the evaluation of measured speeds of the vehicles on the chosen sections of the railway network in the Czech Republic. In connection with the phased implementation of the AVV system (automatic train operation) and the European ETCS system, the dispersion of the train speeds will be reduced. Measured data were used to assess the weighted average of the cant excess or cant deficiency in relation to the rail defects. Within the framework of the research, the speeds were statistically evaluated covering more aspects like types and sorts of the trains, their operators, daytime and more.
Název v anglickém jazyce
Cant Excess and Cant Deficiency Evaluation in Relation to Train Speeds
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the evaluation of measured speeds of the vehicles on the chosen sections of the railway network in the Czech Republic. In connection with the phased implementation of the AVV system (automatic train operation) and the European ETCS system, the dispersion of the train speeds will be reduced. Measured data were used to assess the weighted average of the cant excess or cant deficiency in relation to the rail defects. Within the framework of the research, the speeds were statistically evaluated covering more aspects like types and sorts of the trains, their operators, daytime and more.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modernization of the Railways - IRICoN 2017
ISBN
978-80-01-06140-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
39-40
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
10. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—