Dynamical response of railway switches and crossings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU140036" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU140036 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/21/matecconf_dyn2017_00018/matecconf_dyn2017_00018.html" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/21/matecconf_dyn2017_00018/matecconf_dyn2017_00018.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201710700018" target="_blank" >10.1051/matecconf/201710700018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamical response of railway switches and crossings
Popis výsledku v původním jazyce
A procedure for the numerical analysis of the dynamic response during the passage of railway vehicles is described. The solution is based on the finite element method (FEM), which is used for the calculation of track stresses. An FEM model was used with a fine structure that included all components of switches and crossings, including movable parts. The excitation forces are defined on the basis of the assumed interaction between track and vehicle. The track stiffness defined by FEM analyses is used for the calculation of dynamic vertical and lateral wheel load. A special model of a railway vehicle was built with the aim of calculating the forces at points where abrupt stiffness changes occur, as well as geometrical imperfections in the frog structure.
Název v anglickém jazyce
Dynamical response of railway switches and crossings
Popis výsledku anglicky
A procedure for the numerical analysis of the dynamic response during the passage of railway vehicles is described. The solution is based on the finite element method (FEM), which is used for the calculation of track stresses. An FEM model was used with a fine structure that included all components of switches and crossings, including movable parts. The excitation forces are defined on the basis of the assumed interaction between track and vehicle. The track stiffness defined by FEM analyses is used for the calculation of dynamic vertical and lateral wheel load. A special model of a railway vehicle was built with the aim of calculating the forces at points where abrupt stiffness changes occur, as well as geometrical imperfections in the frog structure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering Conference, DYN-WIND 2017
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
E D P SCIENCES
Místo vydání
CEDEX A
Místo konání akce
Trstená
Datum konání akce
21. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000407745800018