Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamical response of railway switches and crossings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU140036" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU140036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/21/matecconf_dyn2017_00018/matecconf_dyn2017_00018.html" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/21/matecconf_dyn2017_00018/matecconf_dyn2017_00018.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201710700018" target="_blank" >10.1051/matecconf/201710700018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamical response of railway switches and crossings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A procedure for the numerical analysis of the dynamic response during the passage of railway vehicles is described. The solution is based on the finite element method (FEM), which is used for the calculation of track stresses. An FEM model was used with a fine structure that included all components of switches and crossings, including movable parts. The excitation forces are defined on the basis of the assumed interaction between track and vehicle. The track stiffness defined by FEM analyses is used for the calculation of dynamic vertical and lateral wheel load. A special model of a railway vehicle was built with the aim of calculating the forces at points where abrupt stiffness changes occur, as well as geometrical imperfections in the frog structure.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamical response of railway switches and crossings

  • Popis výsledku anglicky

    A procedure for the numerical analysis of the dynamic response during the passage of railway vehicles is described. The solution is based on the finite element method (FEM), which is used for the calculation of track stresses. An FEM model was used with a fine structure that included all components of switches and crossings, including movable parts. The excitation forces are defined on the basis of the assumed interaction between track and vehicle. The track stiffness defined by FEM analyses is used for the calculation of dynamic vertical and lateral wheel load. A special model of a railway vehicle was built with the aim of calculating the forces at points where abrupt stiffness changes occur, as well as geometrical imperfections in the frog structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering Conference, DYN-WIND 2017

  • ISBN

  • ISSN

    2261-236X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    E D P SCIENCES

  • Místo vydání

    CEDEX A

  • Místo konání akce

    Trstená

  • Datum konání akce

    21. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000407745800018