Vliv přidaného R-materiálu v obrusných vrstvách na protismykové vlastnosti povrchu vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU126732" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU126732 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv přidaného R-materiálu v obrusných vrstvách na protismykové vlastnosti povrchu vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje výsledky výzkumného projektu, který se zabýval vlivem R-materiálu použitého v obrusné vrstvě na protismykové vlastnosti povrchu vozovky. U kameniv používaných do asfaltových směsí pro obrusné vrstvy je požadována minimální hodnota odolnosti proti ohlazení (PSV), ale u R-materiálu tento parametr není nijak kontrolován. Proto byly v rámci projektu navrženy dvě asfaltové směsi typu asfaltový beton pro obrusné vrstvy ACO 11. V první bylo použito kamenivo s vyhovující hodnotou PSV, běžně používané pro obrusné vrstvy. Do druhé asfaltové směsi bylo přidáno 38% R-materiálu, který obsahoval především čedič a granit. Zkušební tělesa z obou asfaltových směsí byla zkoušena metodou zrychleného ohlazování, která simuluje dopravní zatížení v laboratorních podmínkách, a byl sledován vývoj protismykových vlastností v závislosti na dopravním zatížení.
Název v anglickém jazyce
The Influence of RAP on Road Surface Skid Resistance
Popis výsledku anglicky
This paper presents results of the research project aiming at the influence of RAP used in asphalt concrete on road surface skid resistance. Aggregates used in wearing courses have to reach minimal Polished Stone Value (PSV), but for RAP there are no requirements on PSV. For the research project, two asphalt mixtures were designed. In the first mixture, the common aggregate with sufficient PSV value was used. The second mixture contained 38% of RAP that consisted mostly of limestone, basalt and greywacke. Specimens from asphalt mixtures were subjected to the accelerated polishing test method that simulates traffic load in a laboratory. The development of skid resistance in dependence on traffic load was observed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků konference JUNIORSTAV 2018
ISBN
978-80-86433-69-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
285-291
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
25. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—