Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv přidaného R-materiálu v obrusných vrstvách na protismykové vlastnosti povrchu vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU126732" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU126732 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv přidaného R-materiálu v obrusných vrstvách na protismykové vlastnosti povrchu vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje výsledky výzkumného projektu, který se zabýval vlivem R-materiálu použitého v obrusné vrstvě na protismykové vlastnosti povrchu vozovky. U kameniv používaných do asfaltových směsí pro obrusné vrstvy je požadována minimální hodnota odolnosti proti ohlazení (PSV), ale u R-materiálu tento parametr není nijak kontrolován. Proto byly v rámci projektu navrženy dvě asfaltové směsi typu asfaltový beton pro obrusné vrstvy ACO 11. V první bylo použito kamenivo s vyhovující hodnotou PSV, běžně používané pro obrusné vrstvy. Do druhé asfaltové směsi bylo přidáno 38% R-materiálu, který obsahoval především čedič a granit. Zkušební tělesa z obou asfaltových směsí byla zkoušena metodou zrychleného ohlazování, která simuluje dopravní zatížení v laboratorních podmínkách, a byl sledován vývoj protismykových vlastností v závislosti na dopravním zatížení.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of RAP on Road Surface Skid Resistance

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents results of the research project aiming at the influence of RAP used in asphalt concrete on road surface skid resistance. Aggregates used in wearing courses have to reach minimal Polished Stone Value (PSV), but for RAP there are no requirements on PSV. For the research project, two asphalt mixtures were designed. In the first mixture, the common aggregate with sufficient PSV value was used. The second mixture contained 38% of RAP that consisted mostly of limestone, basalt and greywacke. Specimens from asphalt mixtures were subjected to the accelerated polishing test method that simulates traffic load in a laboratory. The development of skid resistance in dependence on traffic load was observed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků konference JUNIORSTAV 2018

  • ISBN

    978-80-86433-69-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    285-291

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    25. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku