Asfaltové vozovky v tunelech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU127884" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU127884 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Asfaltové vozovky v tunelech
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobetonovým krytem, ale jejich používání má řadu nevýhod jak pro správce, tak pro účastníky silničního provozu. V rámci výzkumného projektu Technologické agentury ČR TA04031642 „Asfalty v silničních tunelech“ probíhalo řešení s cílem používat do tunelů asfaltové vrstvy s vysokou odolností vůči účinkům dopravy (protismykové vlastnosti, rovnost a trvanlivost), se snadnou údržbou a opravou a zároveň s tím, že se nebude snižovat požární bezpečnost silničních tunelů. Příspěvek popisuje zkoušky požárních vlastností různých asfaltových vrstev: reakce na oheň, šíření plamene po povrchu, měknutí vrstvy po hoření a hoření hořlavé kapaliny na povrchu asfaltové vrstvy. Uvedené zkoušky simulují reálné chování asfaltových krytů při požáru v tunelu. Byla tak vyvinuta optimální asfaltová směs drenážního typu zajišťující nejvyšší plnění požární odolnosti.
Název v anglickém jazyce
Asphalt Pavements in Tunnels
Popis výsledku anglicky
Currently, it is legally allowed in the Czech Republic the use only of cement concrete pavement in road tunnels longer than 1 km, but its use has a lot of disadvantages for both administrators and road users. As part of a research project of Czech Technology Agency TA04031642 „Asphalt in road tunnels“, a solution was carried out to use asphalt layers with high resistance to traffic impacts (skid resistance, roughness and durability) with easy maintenance and repair, as well as layers not reduce fire safety of road tunnels. The paper describes tests of fire properties of various asphalt layers: reaction to fire, flame spread on the surface, softening of the layer after burning and combustion of flammable liquid on the asphalt layer surface. These tests simulate the real properties of asphalt pavements in a tunnel under fire. This has resulted in an optimum asphalt mix of drainage type ensuring the highest fire resistance.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031642" target="_blank" >TA04031642: Asfalty v silničních tunelech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice a železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1/2018
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
128
Strana od-do
114-116
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—