Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Asfaltové vozovky v tunelech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU127884" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU127884 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Asfaltové vozovky v tunelech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobetonovým krytem, ale jejich používání má řadu nevýhod jak pro správce, tak pro účastníky silničního provozu. V rámci výzkumného projektu Technologické agentury ČR TA04031642 „Asfalty v silničních tunelech“ probíhalo řešení s cílem používat do tunelů asfaltové vrstvy s vysokou odolností vůči účinkům dopravy (protismykové vlastnosti, rovnost a trvanlivost), se snadnou údržbou a opravou a zároveň s tím, že se nebude snižovat požární bezpečnost silničních tunelů. Příspěvek popisuje zkoušky požárních vlastností různých asfaltových vrstev: reakce na oheň, šíření plamene po povrchu, měknutí vrstvy po hoření a hoření hořlavé kapaliny na povrchu asfaltové vrstvy. Uvedené zkoušky simulují reálné chování asfaltových krytů při požáru v tunelu. Byla tak vyvinuta optimální asfaltová směs drenážního typu zajišťující nejvyšší plnění požární odolnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Asphalt Pavements in Tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, it is legally allowed in the Czech Republic the use only of cement concrete pavement in road tunnels longer than 1 km, but its use has a lot of disadvantages for both administrators and road users. As part of a research project of Czech Technology Agency TA04031642 „Asphalt in road tunnels“, a solution was carried out to use asphalt layers with high resistance to traffic impacts (skid resistance, roughness and durability) with easy maintenance and repair, as well as layers not reduce fire safety of road tunnels. The paper describes tests of fire properties of various asphalt layers: reaction to fire, flame spread on the surface, softening of the layer after burning and combustion of flammable liquid on the asphalt layer surface. These tests simulate the real properties of asphalt pavements in a tunnel under fire. This has resulted in an optimum asphalt mix of drainage type ensuring the highest fire resistance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031642" target="_blank" >TA04031642: Asfalty v silničních tunelech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silnice a železnice

  • ISSN

    1801-822X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2018

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    128

  • Strana od-do

    114-116

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus