Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Railway Buffer Stops Planning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU128893" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU128893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5592/CO/CETRA.2018.836" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5592/CO/CETRA.2018.836</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5592/CO/CETRA.2018.836" target="_blank" >10.5592/CO/CETRA.2018.836</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Railway Buffer Stops Planning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper discusses the methodology of the planning process for railway buffer stops The general procedure to choose the appropriate type of the buffer stop to fulfil demands on kinetic energy absorbing and acceptable risk is presented. The static and dynamic analyses of various structures of buffer stops were performed with the aim to define acceptable velocity and train weight. The rigid buffer stops are usually weak, and movable friction buffer stops are the more suitable choice in most design situations. Friction buffer stops are the favoured structure, mainly due to its high resistance and variety of layout. The manner of deceleration induced upon impact and during the braking what makes it smart solution regarding the railway transport safety. The general approach of designing buffer stops is via usage of the kinetic energy and its conversion into work. Paper describes input parameters such as train velocity or the analysis of buffer stop vicinity which is expressed by the safety coefficient implemented within the calculation. The paper shows the design principles of calculation the friction buffer stop, and its braking jaw arrangement. The results of the analyses were implemented into the national railway regulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Railway Buffer Stops Planning

  • Popis výsledku anglicky

    Paper discusses the methodology of the planning process for railway buffer stops The general procedure to choose the appropriate type of the buffer stop to fulfil demands on kinetic energy absorbing and acceptable risk is presented. The static and dynamic analyses of various structures of buffer stops were performed with the aim to define acceptable velocity and train weight. The rigid buffer stops are usually weak, and movable friction buffer stops are the more suitable choice in most design situations. Friction buffer stops are the favoured structure, mainly due to its high resistance and variety of layout. The manner of deceleration induced upon impact and during the braking what makes it smart solution regarding the railway transport safety. The general approach of designing buffer stops is via usage of the kinetic energy and its conversion into work. Paper describes input parameters such as train velocity or the analysis of buffer stop vicinity which is expressed by the safety coefficient implemented within the calculation. The paper shows the design principles of calculation the friction buffer stop, and its braking jaw arrangement. The results of the analyses were implemented into the national railway regulation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Road and Rail Infrastructure V

  • ISBN

    978-953-8168-25-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    803-809

  • Název nakladatele

    Department of Transportation Faculty of Civil Engineering, University of Zagreb

  • Místo vydání

    Zagreb, Croatia

  • Místo konání akce

    Zadar

  • Datum konání akce

    17. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000518218300098