Practical application of methodology of designing ending of dead-end tracks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU123490" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU123490 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practical application of methodology of designing ending of dead-end tracks
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses possibilities of ending dead-end track and approaches for designing buffer stops. Generally speaking, crucial aspect while choosing the right buffer stop is its kinetic energy absorbing capacity by impact and therefore slowing down the rolling stock to a halt. Energy absorption and deceleration should not be sudden. This case occurs with fixed buffer stops where either the rolling stock or buffer stop is damaged upon impact (or both). As a more suitable option of ending dead-end track is using friction buffer stops or hydraulic buffer stops which decelerate the rolling stock gradually. In the paper, there are several cases of designing friction buffer stop. The challenge while designing the buffer stop is to take into account the velocity and the mass of trains running on the dead-end track and to meet all criteria such as energy absorbing capacity of the buffer stop, rate of deceleration while braking, risk assessment and usable length of a dead-end track in a railway station
Název v anglickém jazyce
Practical application of methodology of designing ending of dead-end tracks
Popis výsledku anglicky
The paper discusses possibilities of ending dead-end track and approaches for designing buffer stops. Generally speaking, crucial aspect while choosing the right buffer stop is its kinetic energy absorbing capacity by impact and therefore slowing down the rolling stock to a halt. Energy absorption and deceleration should not be sudden. This case occurs with fixed buffer stops where either the rolling stock or buffer stop is damaged upon impact (or both). As a more suitable option of ending dead-end track is using friction buffer stops or hydraulic buffer stops which decelerate the rolling stock gradually. In the paper, there are several cases of designing friction buffer stop. The challenge while designing the buffer stop is to take into account the velocity and the mass of trains running on the dead-end track and to meet all criteria such as energy absorbing capacity of the buffer stop, rate of deceleration while braking, risk assessment and usable length of a dead-end track in a railway station
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
YOUNG SCIENTIST 2017, 9th International Scientific Conference of Civil Engineering and Architecture
ISBN
978-80-553-3136-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
Technical University of Košice, Faculty of Civil Engineering
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
High Tatras
Datum konání akce
20. 4. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—