Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practical application of methodology of designing ending of dead-end tracks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU123490" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU123490 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practical application of methodology of designing ending of dead-end tracks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses possibilities of ending dead-end track and approaches for designing buffer stops. Generally speaking, crucial aspect while choosing the right buffer stop is its kinetic energy absorbing capacity by impact and therefore slowing down the rolling stock to a halt. Energy absorption and deceleration should not be sudden. This case occurs with fixed buffer stops where either the rolling stock or buffer stop is damaged upon impact (or both). As a more suitable option of ending dead-end track is using friction buffer stops or hydraulic buffer stops which decelerate the rolling stock gradually. In the paper, there are several cases of designing friction buffer stop. The challenge while designing the buffer stop is to take into account the velocity and the mass of trains running on the dead-end track and to meet all criteria such as energy absorbing capacity of the buffer stop, rate of deceleration while braking, risk assessment and usable length of a dead-end track in a railway station

  • Název v anglickém jazyce

    Practical application of methodology of designing ending of dead-end tracks

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses possibilities of ending dead-end track and approaches for designing buffer stops. Generally speaking, crucial aspect while choosing the right buffer stop is its kinetic energy absorbing capacity by impact and therefore slowing down the rolling stock to a halt. Energy absorption and deceleration should not be sudden. This case occurs with fixed buffer stops where either the rolling stock or buffer stop is damaged upon impact (or both). As a more suitable option of ending dead-end track is using friction buffer stops or hydraulic buffer stops which decelerate the rolling stock gradually. In the paper, there are several cases of designing friction buffer stop. The challenge while designing the buffer stop is to take into account the velocity and the mass of trains running on the dead-end track and to meet all criteria such as energy absorbing capacity of the buffer stop, rate of deceleration while braking, risk assessment and usable length of a dead-end track in a railway station

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    YOUNG SCIENTIST 2017, 9th International Scientific Conference of Civil Engineering and Architecture

  • ISBN

    978-80-553-3136-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    Technical University of Košice, Faculty of Civil Engineering

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    High Tatras

  • Datum konání akce

    20. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku