Metodika navrhování ukončení kusých kolejí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU117727" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU117727 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika navrhování ukončení kusých kolejí
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o možnostech ukončení kusých kolejí a možném přístupu navrhování zarážedel. Obecně je možné uvést, že rozhodujícím prvkem při výběru vhodného zarážedla je jeho schopnost pohltit energii při nárazu a zpomalit kolejové vozidlo. Pohlcení energie, resp. zpomalení, by nemělo být náhlé. Tento případ nastává u zarážedel pevných, kde dojde k deformaci či destrukci zarážedla nebo kolejového vozidla. Jako vhodnější varianty ukončení kusých kolejí se jeví zarážedla pohyblivá nebo hydraulická, u kterých dochází k plynulému zpomalení kolejových vozidel. Volba vhodného typu zarážedla vždy závisí na konkrétním místě. Do rozhodujícího procesu pro volbu zarážedla vstupuje řada faktorů jako například skladba provozu (typ vlaku, jeho hmotnost), rychlost nárazu, geometrické uspořádání koleje apod.
Název v anglickém jazyce
Methodology ending of dead-end tracks
Popis výsledku anglicky
The paper discusses possibilities of ending dead-end track and approaches for designing buffer stops. Generally speaking, crucial aspect by choosing the right buffer stop is its energy absorbing capacity by impact and therefore slowing down the rolling stock to a halt. Energy absorption or deceleration should not be sudden. This case occurs with fixed buffer stops, where either the rolling stock of buffer stop is damaged on impact. As more suitable option of ending dead-end track, is using friction buffer stops or hydraulic buffer stops which decelerate the rolling stock gradually. Key factors while choosing appropriate buffer stop always depends on particular situation. In decisive process enter many factors such as type of train and its mass, impact speed, geometry of the track etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
18. odborná konference doktorského studia Juniorstav 2016
ISBN
978-80-214-5311-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Fakulta stavební, VUT v Brně
Datum konání akce
28. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—