Methodology of designing ending of dead-end tracks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU119048" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU119048 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methodology of designing ending of dead-end tracks
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses possibilities of ending dead-end track and approaches for designing buffer stops. Generally speaking, crucial aspect by choosing the right buffer stop is its energy absorbing capacity by impact and therefore slowing down the rolling stock to a halt. Approaches of different European railway managements are described. Energy absorption or deceleration should not be sudden. This case occurs with fixed buffer stops, where either the rolling stock of buffer stop is damaged on impact. As more suitable option of ending dead-end track, is using friction buffer stops or hydraulic buffer stops which decelerate the rolling stock gradually. Key factors while choosing appropriate buffer stop always depends on particular situation. In decisive process enter many factors such as type of train and its mass, impact speed, geometry of the track etc.
Název v anglickém jazyce
Methodology of designing ending of dead-end tracks
Popis výsledku anglicky
The paper discusses possibilities of ending dead-end track and approaches for designing buffer stops. Generally speaking, crucial aspect by choosing the right buffer stop is its energy absorbing capacity by impact and therefore slowing down the rolling stock to a halt. Approaches of different European railway managements are described. Energy absorption or deceleration should not be sudden. This case occurs with fixed buffer stops, where either the rolling stock of buffer stop is damaged on impact. As more suitable option of ending dead-end track, is using friction buffer stops or hydraulic buffer stops which decelerate the rolling stock gradually. Key factors while choosing appropriate buffer stop always depends on particular situation. In decisive process enter many factors such as type of train and its mass, impact speed, geometry of the track etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
YOUNG SCIENTIST 2016, 8th International Scientific Conference of Civil Engineering and Architecture
ISBN
978-80-553-2537-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Technical University of Košice, Faculty of Civil Engineering
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
High Tatras
Datum konání akce
14. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—