Prodloužení životnosti vozovek při opravách pomocí vyztužení sklovláknitými kompozity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU130219" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU130219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prodloužení životnosti vozovek při opravách pomocí vyztužení sklovláknitými kompozity
Popis výsledku v původním jazyce
Použití sklovláknitých kompozitů zvyšuje odolnost vrstev vozovky proti pronikání trhlin, může tedy výrazně zvýšit dobu životnosti vozovek. Sklovláknité sítě mohou být použity pro nové konstrukce vozovek i pro opravy porušených vozovek. Díky své vysoké tahové pevnosti a nízkému protažení jsou vhodné pro retardaci trhlin nejen při rozšiřování nebo zpevňování okrajů vozovky. Trhliny v těchto případech vznikají často při poklesu rozšíření nebo okraje vozovky, což bývá častý způsob porušení zejména poměrně úzkých vozovek ve správě krajů a obcí. Způsob zkoušení asfaltových vrstev vyztužených sklovláknitou geomříží nebo geokompozitem není v současné době sjednocený a ucelený. Předkládaný článek se zabývá výrobou zkušebních vzorků, testováním kvality vyrobených vzorků a samotným testováním zkušebních těles s cílem laboratorně simulovat pojezd dopravy zatěžující vozovku. Testování bylo prováděno pomocí dotvarování s dynamickým cyklickým zatěžováním čtyřbodovým ohybem. Uspořádání zkoušky a postup zatěžování byl
Název v anglickém jazyce
Life extension when road repairs using glass-fiber reinforcement composites
Popis výsledku anglicky
The use of glass fiber composites increases the resistance of road surfaces to cracks, thus significantly increasing road life. Fiberglass nets can be used for new road construction and for repairing broken roads. Thanks to their high tensile strength and low elongation they are suitable for crack retardation not only when extending or reinforcing the edges of the roadway. Cracks in these cases often arise in the event of a decrease in the extension or edge of the road, which is a frequent way of breaking especially the relatively narrow roads in the administration of counties and municipalities. The method of testing asphalt layers reinforced with glass fiber geogrid or geocomposite is not currently unified and coherent. The present article deals with the production of test specimens, the testing of the quality of the samples produced, and the testing of the test specimens in order to simulate the traffic load on the road. Testing was performed by crushing with dynamic cyclic loading by a four-point
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH01011292" target="_blank" >TH01011292: Výzkum a aplikace nových technologií stavby a oprav vozovek se sníženou tloušťkou asfaltových vrstev</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů