Progresivní technologie pro prodloužení doby životnosti asfaltových vozovek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU126740" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU126740 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Progresivní technologie pro prodloužení doby životnosti asfaltových vozovek
Popis výsledku v původním jazyce
Současná podoba sítě silnic v České republice je výsledkem dlouhého historického vývoje. Průmyslová povaha země způsobuje střední až těžké dopravní zatížení i na silnicích II a III. třídy. Konstrukce vozovek těchto v hluboké minulosti vybudovaných silnic jsou náchylné k porušení všemi typy trhlin a deformacemi, zejména při krajnicích. Rekonstrukce a rozšíření silnic jsou zpravidla obtížně realizovatelné. Článek představuje výzkum zaměřený na použití tenkých asfaltových vrstev, které byly vyztuženy skleněnými mřížemi. Byly vyvinuty speciální samolepící skleněné mříže z velmi tenkých skleněných vláken chráněné speciální polymerním pokrytím. Díky speciální struktuře a polymernímu pokrytí vláken se technologie instalace skleněných mříží do mezivrstvy mezi obrusnou a ložní asfaltovou vrstvu projevila jako spolehlivá s vysokou odolností proti porušení během pokládky i následného hutnění asfaltových vrstev. Článek prezentuje prvotní výsledky laboratorních zkoušek, zejména zkoušky cyklickým zatěžováním s dotvarováním zkušebních těles, které prokazují pozitivní vliv skleněných mříží na omezení vývoje trhlin.
Název v anglickém jazyce
Progresive technology to prolong asphalt pavements life time
Popis výsledku anglicky
The current state of Czech roads is the result of long history development. Industry character of country causes medium and heavy traffic loading of local roads. The pavement structures of these roads built in deep history suffers by all type of cracks and deformation especially near shoulders. The reconstruction and widening of these roads is usually hardly possible. The paper presents research focused on using thin bituminous layers reinforced by glass grids. Special self-sticked glass grids with plastic coating of very thin glass fibbers were developed. The technology of glass grid installation into interlayer between wearing and binder asphalt courses is reliable, glass grids have high resistance to failure during laying and compaction of bituminous mixture. The paper presents laboratory test especially dynamic loading creep tests that document the effect of glass grids to limit developments of cracks in case of different glass grid reinforcing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH01011292" target="_blank" >TH01011292: Výzkum a aplikace nových technologií stavby a oprav vozovek se sníženou tloušťkou asfaltových vrstev</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ASFALTOVÉ VOZOVKY 2017
ISBN
978-80-906809-0-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
PRAGOPROJEKT, a.s., K Ryšánce 1668/16, 147 54 Praha 4
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
28. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—