Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Použití výztužných geosyntetik pod obrusnou vrstvu: zkušenosti z pokusného úseku a laboratoře.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU150007" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU150007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.silnice-mosty.cz/2594-obsah-cisla-3-2023/" target="_blank" >https://www.silnice-mosty.cz/2594-obsah-cisla-3-2023/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Použití výztužných geosyntetik pod obrusnou vrstvu: zkušenosti z pokusného úseku a laboratoře.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vyztužování asfaltobetonových vozovek pomocí 2D mezivrstev vkládaných mezi asfaltové vrstvy (výztužné mříže, kompozity, netkané textilie) se hojně používá od 80. let 20. století. Od té doby byl přínos použití výztužných vrstev na snížení šíření trhlin ve vozovce zdokumentován výzkumníky po celém světě. Obecně platí, že vozovka vyztužená geosyntetiky vykazuje 2krát až 14krát vyšší absorpci energie vznikající trhliny nežli nevyztužená vozovka. Pro správnou funkci vyztužení ve vozovce je však důležité dosáhnout kvalitního spojení asfaltových vrstev. Příspěvek se zaměřuje na spojení asfaltových vrstev s použitím vložených sklovláknitých výztuží pod tenkou asfaltovou vrstvu tloušťky 30 mm a 40 mm. Zkušební souvrství byla připravena v laboratoři a porovnána s realizací pokusného úseku. Po dobu 22 měsíců byl sledován vývoj vlivu účinků dopravního zatížení na vozovku a spojení vrstev.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of reinforcing geosynthetics under the wearing course: experience from the test section and the laboratory.

  • Popis výsledku anglicky

    Reinforcement of asphalt-concrete roads using 2D interlayers with reinforcing grids, composites, non-woven fabrics, placed between newly paved layers, has been widely used since the 1980s. Since then, the benefits of using reinforcing layers to mitigate cracks in pavements have been documented by researchers around the world. In general, a roadway with embedded interlayer geosynthetic reinforcement absorbs crack energy approximately 2-14 times higher than an unreinforced structure. However, for the correct function of geosynthetics in roads, it is important to achieve a high-quality connection of asphalt layers, which is tested in the Czech Republic by the Leutner shear test. The paper focuses on the asphalt layers shear bond performance using embedded fiberglass reinforcement under thin asphalt layers of 30 and 40 mm. The laboratory prepared samples were compared with the experimental field section. The effect of heavy traffic load was monitored for a period of 22 months.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000033" target="_blank" >CK01000033: Prodloužení životnosti vozovek krajských a místních komunikací pomocí inovativních asfaltových vrstev s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silnice mosty

  • ISSN

    1804-8684

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    03

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    48

  • Strana od-do

    34-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus