Influence of Reinforcement Fiberglass Grids Used in Asphalt Pavement on the Bonding of Layers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU136893" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU136893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.scientific.net/KEM.858.174" target="_blank" >https://www.scientific.net/KEM.858.174</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.858.174" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.858.174</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of Reinforcement Fiberglass Grids Used in Asphalt Pavement on the Bonding of Layers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the influence of geosynthetic reinforcement systems on the quality of asphalt bonding layers. A reinforcing element in the form of a fiberglass grid is incorporated into the road structure between two asphalt layers to prevent the formation of cracks and to reduce the tendency of their subsequent propagation throughout the asphalt layers. At the same time, however, they form a potential weak interlayer on which adjacent asphalt layers may slip. The total 90 drilled cores taken from a laboratory-produced two-layer slabs were subjected to the Leutner shear test. The selection of individual specimens took into account both the type of reinforcement element and the amount of applied bituminous emulsion.
Název v anglickém jazyce
Influence of Reinforcement Fiberglass Grids Used in Asphalt Pavement on the Bonding of Layers
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the influence of geosynthetic reinforcement systems on the quality of asphalt bonding layers. A reinforcing element in the form of a fiberglass grid is incorporated into the road structure between two asphalt layers to prevent the formation of cracks and to reduce the tendency of their subsequent propagation throughout the asphalt layers. At the same time, however, they form a potential weak interlayer on which adjacent asphalt layers may slip. The total 90 drilled cores taken from a laboratory-produced two-layer slabs were subjected to the Leutner shear test. The selection of individual specimens took into account both the type of reinforcement element and the amount of applied bituminous emulsion.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Key Engineering Materials (web)
ISSN
1662-9795
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
858
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
174-181
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85090295019