Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv použití výztužných sklovláknitých mříží v asfaltové vozovce na spojení vrstev

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU134735" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU134735 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26110/19:PU134913

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv použití výztužných sklovláknitých mříží v asfaltové vozovce na spojení vrstev

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá vlivem syntetických výztužných systémů na kvalitu spojení asfaltových souvrství. Výztužný prvek ve formě mříže ze skelných vláken se vkládá v konstrukci vozovky mezi dvě asfaltové vrstvy, aby bránil vzniku trhlin a omezoval tendenci jejich následného rozšíření celým asfaltovým souvrstvím. Zároveň však vytvářejí potenciální smykovou vrstvu, na které může dojít k prokluzu sousedních asfaltových vrstev. Zkoušce spojení vrstev podle Leutnera bylo podrobeno 90 jádrových vývrtů odebraných z laboratorně vyrobených dvouvrstvých desek. Výběr jednotlivých vzorků zohledňoval jak typ výztužného prvku, tak množství aplikované asfaltové spojovací emulze.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of reinforcement glass grids use in asphalt pavement on the bonding of layers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the influence of geosynthetic reinforcement systems on the quality of asphalt bonding layers. A reinforcing element in the form of a fiberglass grid is incorporated into the road structure between two asphalt layers to prevent the formation of cracks and to reduce the tendency of their subsequent propagation throughout the asphalt layers. At the same time, however, they form a potential weak interlayer on which adjacent asphalt layers may slip. The total 90 drilled cores taken from the laboratory-produced two-layer slabs were subjected to the Leutner shear test. The selection of individual samples took into account both the type of reinforcement element and the amount of applied bituminous emulsion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH01011292" target="_blank" >TH01011292: Výzkum a aplikace nových technologií stavby a oprav vozovek se sníženou tloušťkou asfaltových vrstev</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník ASFALTOVÉ VOZOVKY 2019

  • ISBN

    978-80-906809-3-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    PRAGOPROJEKT, a.s., K Ryšánce 1668/16, 147 54 Praha 4

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    26. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku