Vliv použití výztužných sklovláknitých mříží v asfaltové vozovce na spojení vrstev
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU134735" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU134735 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26110/19:PU134913
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv použití výztužných sklovláknitých mříží v asfaltové vozovce na spojení vrstev
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá vlivem syntetických výztužných systémů na kvalitu spojení asfaltových souvrství. Výztužný prvek ve formě mříže ze skelných vláken se vkládá v konstrukci vozovky mezi dvě asfaltové vrstvy, aby bránil vzniku trhlin a omezoval tendenci jejich následného rozšíření celým asfaltovým souvrstvím. Zároveň však vytvářejí potenciální smykovou vrstvu, na které může dojít k prokluzu sousedních asfaltových vrstev. Zkoušce spojení vrstev podle Leutnera bylo podrobeno 90 jádrových vývrtů odebraných z laboratorně vyrobených dvouvrstvých desek. Výběr jednotlivých vzorků zohledňoval jak typ výztužného prvku, tak množství aplikované asfaltové spojovací emulze.
Název v anglickém jazyce
Influence of reinforcement glass grids use in asphalt pavement on the bonding of layers
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the influence of geosynthetic reinforcement systems on the quality of asphalt bonding layers. A reinforcing element in the form of a fiberglass grid is incorporated into the road structure between two asphalt layers to prevent the formation of cracks and to reduce the tendency of their subsequent propagation throughout the asphalt layers. At the same time, however, they form a potential weak interlayer on which adjacent asphalt layers may slip. The total 90 drilled cores taken from the laboratory-produced two-layer slabs were subjected to the Leutner shear test. The selection of individual samples took into account both the type of reinforcement element and the amount of applied bituminous emulsion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH01011292" target="_blank" >TH01011292: Výzkum a aplikace nových technologií stavby a oprav vozovek se sníženou tloušťkou asfaltových vrstev</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník ASFALTOVÉ VOZOVKY 2019
ISBN
978-80-906809-3-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
PRAGOPROJEKT, a.s., K Ryšánce 1668/16, 147 54 Praha 4
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
26. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—