Hodnocení vlivu vložení výztužných mříží do konstrukce asfaltových vozovek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU134981" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU134981 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení vlivu vložení výztužných mříží do konstrukce asfaltových vozovek
Popis výsledku v původním jazyce
Práce se zabývá vlivem syntetických výztužných systémů na zkvalitnění užitných vlastností asfaltové vozovky. Z metodologického hlediska je snahou optimalizovat dostupné zkušební metody pro kvantifikaci příspěvku výztužných prvků na vlastnosti asfaltového souvrství tak, aby bylo možno rozhodnout, jaká varianta výztužné mříže vložené do hutněného asfaltového souvrství je z hlediska celkového přínosu nejpříznivější. Vhodnou metodou pro tento účel je test na zkušebních trámcích v konfiguraci dynamického čtyřbodového ohybu. Následné využití zkoušky se týká posouzení vlivu výztužného sklovláknitého prvku nejen z hlediska vhodnosti druhu a topologie sítě, ale i její polohy v asfaltovém souvrství a vlivu vlastností použitých asfaltových směsí. Důležitou součástí výztužných technologií jsou poznatky o ukotvení vnášených syntetických výztuh na rozhraní mezi dvěma hutněnými asfaltovými vrstvami, které jsou posuzovány smykovou zkouškou. Práce ukazuje, jak se jednotlivé vlivy projevují na konečném účinku výztužných prvků posuzovaných především z pohledu tvorby a propagace trhlin manifestovaných poklesem tuhosti systému.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of inserting reinforcing grids into the construction of asphalt pavements
Popis výsledku anglicky
The article deals with the influence of synthetic reinforcement systems on the improvement of utility properties of asphalt pavement. From the methodological point of view, the aim is to optimize the available test methods for quantifying the contribution of reinforcing elements to the properties of asphalt layers so that it is possible to decide which variant of the reinforcement grid embedded between the two compacted asphalt layers is the most optimal. A suitable methodology for this purpose is a test of a dynamic four-point bending. Subsequent use of the test covers the assessment of the impact of the reinforcing glass fiber element not only in terms of the suitability of the type and topology of the network, but also its position in the asphalt construction and the influence of the properties of the used asphalt mixtures. Important points of reinforcement technologies are questions about anchoring in the form of artificial reinforcements at the interface between two compacted asphalt layers, which were assessed by shear test. The work shows how the individual influence are reflected in the final effect of the reinforcing elements, assessed primarily from the perspective of the creation and propagation of cracks manifested by a decrease in the stiffness of the system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2020
ISBN
978-80-86433-73-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
182-188
Název nakladatele
Vysoké Učení Technické v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
23. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—