Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení vlivu vložení výztužných mříží do konstrukce asfaltových vozovek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU134981" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU134981 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení vlivu vložení výztužných mříží do konstrukce asfaltových vozovek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce se zabývá vlivem syntetických výztužných systémů na zkvalitnění užitných vlastností asfaltové vozovky. Z metodologického hlediska je snahou optimalizovat dostupné zkušební metody pro kvantifikaci příspěvku výztužných prvků na vlastnosti asfaltového souvrství tak, aby bylo možno rozhodnout, jaká varianta výztužné mříže vložené do hutněného asfaltového souvrství je z hlediska celkového přínosu nejpříznivější. Vhodnou metodou pro tento účel je test na zkušebních trámcích v konfiguraci dynamického čtyřbodového ohybu. Následné využití zkoušky se týká posouzení vlivu výztužného sklovláknitého prvku nejen z hlediska vhodnosti druhu a topologie sítě, ale i její polohy v asfaltovém souvrství a vlivu vlastností použitých asfaltových směsí. Důležitou součástí výztužných technologií jsou poznatky o ukotvení vnášených syntetických výztuh na rozhraní mezi dvěma hutněnými asfaltovými vrstvami, které jsou posuzovány smykovou zkouškou. Práce ukazuje, jak se jednotlivé vlivy projevují na konečném účinku výztužných prvků posuzovaných především z pohledu tvorby a propagace trhlin manifestovaných poklesem tuhosti systému.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of inserting reinforcing grids into the construction of asphalt pavements

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the influence of synthetic reinforcement systems on the improvement of utility properties of asphalt pavement. From the methodological point of view, the aim is to optimize the available test methods for quantifying the contribution of reinforcing elements to the properties of asphalt layers so that it is possible to decide which variant of the reinforcement grid embedded between the two compacted asphalt layers is the most optimal. A suitable methodology for this purpose is a test of a dynamic four-point bending. Subsequent use of the test covers the assessment of the impact of the reinforcing glass fiber element not only in terms of the suitability of the type and topology of the network, but also its position in the asphalt construction and the influence of the properties of the used asphalt mixtures. Important points of reinforcement technologies are questions about anchoring in the form of artificial reinforcements at the interface between two compacted asphalt layers, which were assessed by shear test. The work shows how the individual influence are reflected in the final effect of the reinforcing elements, assessed primarily from the perspective of the creation and propagation of cracks manifested by a decrease in the stiffness of the system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2020

  • ISBN

    978-80-86433-73-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    182-188

  • Název nakladatele

    Vysoké Učení Technické v Brně, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku