Vliv vnějšího prostředí na zřizování bezstykové koleje a její chování za provozu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU133817" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU133817 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv vnějšího prostředí na zřizování bezstykové koleje a její chování za provozu
Popis výsledku v původním jazyce
Aby byla kolej s průběžně svařenými kolejnicemi – bezstyková kolej – bezpečná a spolehlivá z hlediska provozu, je nutné při jejím navrhování a zřizování pečlivě dodržovat množství podmínek. K zásadním parametrům, které rozhodnou o bezpečnosti bezstykové koleje, je tzv. upínací teplota kolejnic a prostorová poloha koleje. Stav dýchajícího konce, kde kolejnice vykazují podélný pohyb je ovlivněn celou historií působení vnějších podmínek, které na něj působí. Na základě aktuální teploty je však možné určit krajní meze pro požadované veličiny. Článek uvádí teoretické předpoklady a následně zkušenosti zhotovitele s výše uvedenými jevy v bezstykové koleji.
Název v anglickém jazyce
Influence Of The External Environment On The Installation Of Continuous Welded Track And Its Service Behaviour
Popis výsledku anglicky
Several requirements have to be strictly fulfilled to ensure safe and reliable performance of continuous welded rail when designing and installing it. The basic parameters that determine the safety of the continuous welded rail are the so-called neutral temperature and the spatial position of the track. The state of the breathing end, where the rails longitudinally move, is influenced by the entire history of the effects caused by changing of the external conditions acting on it. Based on actual temperature, however, it is possible to specify the limits for the required quantities. The paper presents the theoretical assumptions and subsequently, the contractor's experience with the phenomena mentioned above in the continuous welded rail.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vliv vnějších podmínek na výsledky geodetických měření při použití současných technologií
ISBN
978-80-02-02876-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
26-34
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
19. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—