Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comprehensive Verification of The Behavior of The Continuous Welded Rail On The Bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU146524" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU146524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/8151" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/8151</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2022.35.0054" target="_blank" >10.14311/APP.2022.35.0054</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comprehensive Verification of The Behavior of The Continuous Welded Rail On The Bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to verify the real behavior of the continuous welded rail on the bridge with a longer expansion length than allowed by Czech national regulations. Special attention is focused to the rate of interaction of the continuous welded rail and the bridge, which decisively affects the stress state in the continuous welded rail when the temperature changes. In order to improve the result and increase the accuracy of observation, two measurement methods (geodetic and strain gauge) were chosen while recording the temperature conditions of individual components of the system were simultaneously recorded.

  • Název v anglickém jazyce

    Comprehensive Verification of The Behavior of The Continuous Welded Rail On The Bridge

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to verify the real behavior of the continuous welded rail on the bridge with a longer expansion length than allowed by Czech national regulations. Special attention is focused to the rate of interaction of the continuous welded rail and the bridge, which decisively affects the stress state in the continuous welded rail when the temperature changes. In order to improve the result and increase the accuracy of observation, two measurement methods (geodetic and strain gauge) were chosen while recording the temperature conditions of individual components of the system were simultaneously recorded.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Modern railway for 21st Century

  • ISBN

    978-80-01-06996-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    54-60

  • Název nakladatele

    Czech Technical University in Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku