Comprehensive Verification of The Behavior of The Continuous Welded Rail On The Bridge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU146524" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU146524 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/8151" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/8151</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2022.35.0054" target="_blank" >10.14311/APP.2022.35.0054</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comprehensive Verification of The Behavior of The Continuous Welded Rail On The Bridge
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to verify the real behavior of the continuous welded rail on the bridge with a longer expansion length than allowed by Czech national regulations. Special attention is focused to the rate of interaction of the continuous welded rail and the bridge, which decisively affects the stress state in the continuous welded rail when the temperature changes. In order to improve the result and increase the accuracy of observation, two measurement methods (geodetic and strain gauge) were chosen while recording the temperature conditions of individual components of the system were simultaneously recorded.
Název v anglickém jazyce
Comprehensive Verification of The Behavior of The Continuous Welded Rail On The Bridge
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to verify the real behavior of the continuous welded rail on the bridge with a longer expansion length than allowed by Czech national regulations. Special attention is focused to the rate of interaction of the continuous welded rail and the bridge, which decisively affects the stress state in the continuous welded rail when the temperature changes. In order to improve the result and increase the accuracy of observation, two measurement methods (geodetic and strain gauge) were chosen while recording the temperature conditions of individual components of the system were simultaneously recorded.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modern railway for 21st Century
ISBN
978-80-01-06996-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
54-60
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—