Sledování a ověřování míry spolupůsobení bezstykové koleje a mostních konstrukcí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU114401" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU114401 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sledování a ověřování míry spolupůsobení bezstykové koleje a mostních konstrukcí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na sledování a vyhodnocení chování bezstykové koleje na mostech. Na základě geodetických měření jsou sledovány čtyři mosty na provozovaných tratích na území ČR, na kterých byla zřízena bezstyková kolej. Tyto mosty byly vybrány záměrně z toho důvodu, že jejich dilatační délky jsou blízké nebo mírně přesahují dovolená rozpětí, která byla v minulosti stanovena na základě sledování a teoretických výpočtů. Při geodetických měřeních byl sledován posun mostní konstrukce a také jednotlivýchkolejnicových pásů. Na výsledném chování celého systému se podílí řada faktorů od konstrukce železničního mostu, přes skladbu železničního svršku, až po vliv teploty, která byla průběžně zaznamenávána v průběhu několika etap měření. Všechny tyto etapy byly vyhodnoceny a porovnávány na modelech vytvořených v programu založeného na zákonitostech metody konečných prvků. Snahou bylo stanovit na modelech výsledné hodnoty jednotlivých neznámých tak, aby se chování modelovaného systému, co nej
Název v anglickém jazyce
Monitoring and Verification Rate of Interaction Continuous Welded Rail and The Bridges
Popis výsledku anglicky
Contribution is focused on monitoring and verification behaviour of continuous welded rail and the bridges. By geodetic measurements are monitored four bridges in operated lines in the Czech Republic, where was laid continuous welded rail. The bridges were selected, because expansion lengths are nearby or longer than maximum allowed effective spans, which were determined on monitoring and theoretically calculations in the past. During the geodetic measurements was monitored a movement construction of bridge and couple of rail strings. A number of factors participate in the resulting behaviour of whole system from rail bridge construction, railway superstructure to temperature influence, which was continuously noted during a number of phases of measurements. Each of the phases was evaluated and compared with the models constructing by finite element method. An effort was to determined unknown values on the models in such a way, that behaviour the modelled systems were similar to real be
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník abstraktů
ISBN
978-80-214-5091-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
385
Strana od-do
187-187
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, Veveří 331/95, 602 00 Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
29. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—