Vyhodnocení příčného odporu bezstykové koleje na mostech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00352102" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00352102 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyhodnocení příčného odporu bezstykové koleje na mostech
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této práce je vyhodnocení příčného odporu bezstykové koleje na mostech. Stanovení tohoto parametru bylo docíleno experimentálním měřením na reálném modelu bezstykové koleje a jeho následným numerickým vyhodnocením. Ke stanovení tohoto příčného odporu bylo zapotřebí provést nejen experiment na samotné měření odporu kolejového roštu v příčném směru, ale bylo nutné provést i dílčí experiment na měření torzního odporu použitých kolejnicových upevňovadel. Parametry experimentální bezstykové koleje budou dále porovnány s aktuálně používanými normami a předpisy pro návrh bezstykové koleje na mostě, případně s experimenty provedenými v zahraničí. V práci bude popsán rozdíl mezi normovými a experimentálními parametry, jeho vliv na chování koleje na mostech a zváženy možnosti změn parametrů popsaných v normách a předpisech a s tím související možnosti změny návrhu a používání bezstykové koleje na mostech.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of Lateral Resistance of Continuously Welded Rail on Bridges
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to determine the lateral resistance of continuously welded rails on bridges. The determination of this parameter will be achieved again through experimental measurements on a continuously welded rail full-scale model and its subsequent numerical evaluation. The measurement of the lateral resistance of the rail was performed, but it was necessary to determine the torsional resistance of the rail fasteners in another experimental measurement. The parameters of the experimental rail will be compared with current standards and regulations used to design actual continuously welded rails on the bridge or with foreign measurements performed abroad. The thesis will describe the difference between standard and experimental parameters, the influence of this difference on the characteristics of the continuously welded rail on the bridges and assess possible changes of the parameters described in the standards and regulations and the related possibilities of the design change and possibilities of using the continuously welded rail on the bridges.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2021
ISBN
978-80-01-06842-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
6-10
Název nakladatele
katedra betonových a zděných konstrukcí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 5. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—